« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
چکیده ای از سخنرانی ها و مواضع ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد ، در مورد مذاکرات و توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
خطیبان در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته کهگیلویه و بویراحمد، بیانیه مشترک هسته‌ای را مدیون هدایت‌های رهبری معظم انقلاب و حاصل بیش از 10 سال ایستادگی ملت ایران و تلاشهای شبانه روزی تیم مذاکره کننده دانستند.

خلاصه خطبه های برخی از شهرها:

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی همگان بدانند سه دولت خبیث آمریکا، فرانسه و انگلیس قابل اعتماد نیستند عملکرد گذشته این سه دولت رودرروی ملت ایران است و خواسته اصلی ملت این است اگر خطوط قرمز اعلام شده از طرف ولی‌امر رعایت نشده باشد این توافق پوست پیاز هم ارزش ندارد.
حجت الاسلام صلواتی در پایان اظهار داشت: واقعیت این است که این توافق در هر صورت معجزه نمی‌کند مردم هوشیار و آگاهند بیشتر از بعضی مسئولان می‌فهمند مردم منتظرند ببینند وضع معیشت، اشتغال و ازدواج آنها تغییر پیدا می‌کند یا نه و مردم فریب تبلیغات و سیاسی کاری‌ها را نخواهند خورد.

امام جمعه یاسوج ، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و مقاومت ملت و رهبری در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب تصریح کرد: برای اولین بار در طول تاریخ بشریت است که یک کشور به اصطلاح جهان سومی در برابر همه قدرت‌های استکباری و زورگو قرار می‌گیرد و حقوق مسلم خود را حفظ می‌کند.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی افزود: ملت می‌داند که این پیروزی در سایه هدایت‌های رهبری و ایستادگی مردم و همچنین صداقت و خلوص تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به دست آمد.

امام جمعه لنده: جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای ضمن اثبات صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ایران، صلابت و استواری و استقامت نظام در برابر تهدیدات را به نمایش گذاشته است.
حجت‌الاسلام کیانی‌اصل یادآور شد: بیانیه مشترک هسته‌ای حاصل 12 سال ایستادگی ملت ایران در برابر ناملایمات اقتصادی و سیاسی بوده که در 23 ماه مذاکره به ثمر رسیده است.

امام جمعه مارگون گفت: تیم مذاکره کننده را فرزندان امین ملت و مدافعان حقوق حقه هسته‌ای ایران خواند و توافق حاصله را نتیجه رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری نسبت به تیم مذاکره کننده و تلاش و مدیریت و اهتمام خستگی ناپذیر این تیم دانست.
حجت‌الاسلام  خواجه‌پور توافق نهایی را منوط به تایید و نظارت دستگاه‌های نظارتی و رعایت خطوط قرمز نظام و رسیدن به نقطه اعتلای نظام دانست.

امام جمعه پاتاوه:اگر به جای استقامت در برابر استکبار به شعار نه غزه و نه لبنان تن می‌دادیم امروز وزیر خارجه کشور ما توان نشستن در مقابل قدرت‌های بزرگ در میز مذاکرات را نداشت.
حجت الاسلام افشار افزود: تیم هسته‌ای با پشتوانه‌ای که در 12 سال مذاکره به دست آورده بود و با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب توانست مذاکرات را با اقتدار به نتیجه برساند.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت ، با تشکر از تیم مذاکره‌کننده و تلاش‌های بی وقفه آنان، ابراز کرد: توافق بعد از این هست باید مراقب بود چون آمریکا سابقه دروغگویی  و عهدشکنی دارد.

امام  جمعه دیشموک: جمع‌بندی جزئیات مباحث هسته‌ای کشور و توافق آنها همه به برکت راهنمایی‌ها و ارشادهای مقام معظم رهبری و همچنین ملت صبور، خوب و امت اسلامی ایران بود.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل افزود: توافق هسته‌ای به منزله توافق دائمی بین ایران و آمریکا نیست، چراکه مشکل ما تنها در مذاکرات هسته‌ای خلاصه نخواهد شد چون آنها با اسلام مخالف هستند، به همین منظور تا آخر شعار مرگ بر آمریکا بر دهان ما جاری خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: