« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۱
بايد درچگونگي مصرف آب و در فعاليت هاي شخصي و روزانه در راستاي صرفه جويي از آب پاكيزه مسئولانه و دل سوزانه عمل كنيم

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

آب موهبتی الهی است که کمتر نعمتی با آن برابری و همسانی می کند آب مایه حیات است و زندگی بدون آن ممکن نیست .

آب از هر چیزی گران بها تر است ، قطعا و حتما بدون موبایل ، ماشین ، طلا و خیلی چیزهای دیگر می توان زندگی کرد و... اما بدون آب بیش از چند روز نمی توان زنده ماند و حیات نابود خواهد شد. پس آب از هر چیزی ارزشمندتر و گران بها تر از هر گنچی است که در زمین و زمان داریم.

متاسفانه 40 درصد از مردم دنیا از آب سالم محرومند و  طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت روزانه 30 هزار نفر از مردم دنیا به علت کمبود آب سالم و بهداشتی می میرند. در واقع مثل این است که در مجاورت و همسایگی من و شما هر روز مردم یک شهر 30 هزار نفری از فقدان آب بهداشتی جان می سپارند! و برابر با آمار سازمان جهانی بهداشت 80 درصد از بیماری هایی که مردم دنیا از آن ها رنج می برند به طور مستقیم مربوط به عدم تامین آب بهداشتی و کافی است.

پس با این اوصاف وظیفه انسانی من و تو حکم می کند تا در مصرف صحیح آب بکوشیم و درعمل نشان دهیم قدردان مایه‌ حیات هستیم.
ما موظف هستيم، هيچ قطره آبي در هيچ گوشه اي از اين كشور بيهوده هدر نرود لذا بايد درچگونگي مصرف آب و در فعاليت هاي شخصي و روزانه در راستاي صرفه جويي از آب پاكيزه مسئولانه و دل سوزانه عمل كنيم.

و همچنین از آنجایی که آب همواره نزد ایرانیان از جایگاه و ارزش خاصی برخوردار بوده است و در تعالیم آسمانی و دین اسلام از آن به عنوان مایه حیات یاد شده است لذا، دامنه تبليغات مستمر همراه با نشان دادن معضلات خشكسالي حتي در جهان و فاجعه هاي طبيعي و انساني كه در اثر كمبود آب به وجود مي آيد نيز به عهده مسئولان ، دست اندرکاران ،نهادهای فرهنگی و خطبای جمعه و متخصصان آب است و رسانه ها بايد با برنامه ريزي و انجام كارهاي فرهنگي در آگاهي بخشي اثرگذار باشند.

تا این میراث بزرگ را برای خود و نسل های بعد از خود حفظ کنیم. زیرا دیگران آب را «گل نکردند» ما نیز آن را «گل نکنیم»

فتاح بدری /کارشناس فرهنگی و رسانه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: