کد خبر: ۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
دکتر رضا دهبانی پور :بهترین نقد و انتقاد را از نوع منصفانه آن برشمرد و از اهالی رسانه در استان خواست تا نقد منصفانه را برای اعتلای استان و رشد در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگی و اقتصادی سرلوحه برنامه‌های خود کنند

 به گزارشسایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه در آیین تجلیل پلیس از خبرنگاران  با بیان اینکه برای توسعه هر جامعه‌ای باید فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه در نظر گرفته شود، تصریح کرد: از جمله شاخص‌های ارزیابی توفیق در امور فرهنگی، توفیق در امور مربوط به وظایف رسانه‌ها به‌شمار می‌رود آن‌جا که رسانه لازم است حضور اثرگذار خود را نمایش داده و در برطرف کردن معضلات اجتماع نقش مؤثری داشته باشد.

دکتر رضا دهبانی پور بیان کرد: تأمین امنیت جامعه یکی از وظایف مهم رسانه‌ها به‌شمار می‌رود که باید با تولید اخبار امیدبخش و همچنین فرهنگ‌سازی از بروز جرم در جامعه جلوگیری کنند.

وی صاحبان رسانه‌ها را دارای ویژگی‌های خاص دانست که انتقاد در رگ و خون آن‌ها نهفته است و در همین خصوص بهترین نقد و انتقاد را از نوع منصفانه آن برشمرد و از اهالی رسانه در استان خواست تا نقد منصفانه را برای اعتلای استان و رشد در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگی و اقتصادی سرلوحه برنامه‌های خود کنند.

دهبانی‌پور در ادامه، انتقاد و نقد همراه با توهین و تخریب شخصیت افراد را در قاموس رسانه‌های حرفه‌ای و متعهد ندانست و گفت: اگر رسانه‌ها به سمت انتقاد غیرمنصفانه بروند قبل از هر چیز خودشان ضرر خواهند کرد و در مرتبه بعد رسالت خود را برای کمک به رشد جامعه به خوبی انجام نداده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع پلیس و رسانه گفت: پلیس برای اجرا و اعمال قانون وظایفی دارد و گاه محدودیت‌هایی در کار آن‌ها برای اطلاع‌رسانی وجود دارد که رسانه‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند و پلیس را با ظرافت و دقت در رسیدن به سرنخ‌های جرم یاری دهند.

این مسئول فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد با ابراز رضایت از تعامل سازنده میان پلیس و خبرنگاران در این استان تصریح کرد: پلیس برای کار رسانه در استان احترام قائل است و رسانه‌ها هم برای موفقیت پلیس در اجرا و اعمال قانون همکار و همیار آن‌ها هستند.

 

 

 

منبع/فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: