« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد:دریاچه ارومیه یک ذخیرگاه اکولوژیکی مهم در کشور است و برای حفظ آن باید تلاش شود اما با وجود این اهمیت جنگلهای زاگرس خیلی بیشتر از این دریاچه است

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

در سومین نشست طرح ابتکارات سبز که هفته پیش به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد و با مشارکت محیط زیست استان و سایر دستگاههای استان در سالن اجتماعات این اداره کل تشکیل شد، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر اهمیت بالای زاگرس تاکید کرد ونقش این منطقه را در تامین آب استانهای مرکزی و جنوب و غرب کشور بسیار مفید دانست.

مهندس عزت اله بهشتی فرد در همین رابطه گفت: زاگرس تامین آب استانهای مرکزی از جمله اصفهان، یزد و استانهای غربی کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، آذربایجان، ایلام و لرستان را برعهده دارد و همچنین در جنوب وجنوب غرب نیز استانهای فارس ، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و خوزستان آب مورد نیاز خود را از رشته کوه زاگرس تامین می کنند. اما با این وجود نقش زاگرس نادیده گرفته می شود.

مهندس بهشتی فرد تخریب جنگلهای زاگرس را هشدار داد و گفت: باید بر روی حفاظت و نگهداشت این جنگلها همت بیشتری صورت بگیرد چرا که زاگرس نگین کشور است ولی امروزه تخریب این جنگلها رو به رشد است. وی گفت دریاچه ارومیه یک ذخیرگاه اکولوژیکی مهم در کشور است و برای حفظ آن باید تلاش شود اما با وجود این اهمیت جنگلهای زاگرس خیلی بیشتر از این دریاچه است و لازم است توجه بیشتری به آن بشود چرا که جنوب، مرکز و غرب کشور به جنگلها و مراتع این رشته کوه وابسته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، علاوه بر تخریب و تصرف این عرصه ها توسط سودجویان، خشکیدگی درختان بلوط و آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی را مهم ترین تهدید برای جنگلهای زاگرس دانست. وی در این رابطه از دستگاهای اجرایی استان خواست در هنگام آتش سوزی این عرصه ها با ارسال نیرو و تجهیزات به منابع طبیعی کمک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: