« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
مخترع جوان گچسارانی ،در آذرماه سال گذشته نیز موفق به کسب رتبه سوم دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات طراحی سامانه هوافضا شدیم، اما متأسفانه علی‌رغم موفقیت‌های کسب شده ، در بازگشت حتی یک بنر نیز برای استقبال از اعضای تیم نصب نشد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

غلامرضا تاجگردون ظهر امروز در نشست با تیم هوش سفید انجمن هوافضای شهرستان گچساران که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت برخی نخبگان و گروه‌ها در رشته‌های مختلف در هر منطقه‌ای در واقع به نوعی معرف و هویت آن منطقه و شهرستان می‌شود.

وی با بیان اینکه ما بسیاری از مناطق کشور را به‌ نام نخبگان آن‌ها می‌شناسیم، افزود: ارزش گذاشتن برای چنین کارهایی در واقع تقویت نوعی حس رقابت مثبت در بین جوانان و نخبگان در راستای افزایش علم و یادگیری می‌شود...

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفارشات دین مبین اسلام در راستای افزایش علم و آگاهی در بین مردم، تصریح کرد: برداشتن گام‌های مثبت در جهت توسعه علم و فناوری در عرصه‌های مختلف و حمایت از دوستداران و علاقمندان به کشف علم نیز امری مهم بوده که مسئولان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

تاجگردون در ادامه با بیان اینکه گچساران دارای ظرفیت‌های و پتانسیل‌های خوبی در عرصه علم و اختراعات است با تاکید بر لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولان و خانواده‌ها، خطاب به مخترعان انجمن هوافضای شهرستان گچساران، عنوان کرد: شما که فرآیندی از هوشتان را جهت اختراع می‌گذارید باید با ایجاد رقابت سازنده نیز زمینه حضور دیگر دانش‌آموزان با هوش شهرستان را به این تیم به وجود بیاورید.

این مقام مسئول با اشاره به توانمندی بالای انجمن هوافضای شهرستان گچساران در سطح کشور، بر ضرورت برنامه‌ریزی صحیح در امر نخبه‌پروری شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: مسئولان و سازمان‌های مربوطه با این تیم باید با شناسایی نخبگان در شهرستان این شبکه را گسترش دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ما در سطح استان در زمینه اختراعات فضایی بسیار ضعیف هستیم، اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در بین همه استان‌های کشور تنها استانی است که پارک و علم و فناوری نداشته و این ضعف بزرگی است.

تاجگردون به شناسایی ۴۵۰ پژوهشگر گچسارانی اشاره کرد و خواستار گسترش شبکه مخترعین و تشکیل نهادی در این خصوص در شهرستان شد و گفت: تذکرات لازم در خصوص حمایت از این پژوهشگران به دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مرتبط داده می‌شود.

وی با بیان اینکه چنانچه ظرفیت و عوامل شهرستان جهت میزبانی مسابقات این فصل مناسب باشد تلاش می‌کنیم که مسابقات این فصل به میزبانی شهرستان برگزار شود، خاطرنشان کرد: جهت همکاری با عوامل در راستای گرفتن مجوز میزبانی برگزاری مسابقات، قول مساعد می‌دهیم.
مربی تیم هوش سفید انجمن هوافضای شهرستان گچساران:مسئولان استانی از تیم هوش سفید انجمن هوافضای شهرستان گچساران حمایت نمی‌کنند

مربی تیم هوش سفید انجمن هوافضای شهرستان گچساران ضمن انتقاد از بی‌توجهی و بی‌اعتنایی مسئولان نسبت به تیم انجمن هوافضای این شهرستان گفت: مسئولانی که وظیفه و شغل آنها مستقیم مرتبط با ما است از دانش‌آموزان عضو انجمن حمایت نکردند.

محمد کریمی‌پور ظهر امروز در دیدار اعضای تیم هوش سفید انجمن هوافضای شهرستان گچساران که در محل تالار فرهنگیان این شهرستان و با حضور غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: تیم انجمن هوافضای شهرستان گچساران از سه سال پیش آغاز به کار کرده و در مقاطع مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی شرکت کرده‌ایم.

وی افزود: در این مدت به آموزش‌ دانش‌آموزانی که دارای استعداد‌های پنهان بودند، پرداختیم که با شکوفایی این استعدادها، مقام‌های خوبی در سطح کشوری کسب کرده‌ایم.

مربی تیم انجمن هوافضای شهرستان گچساران ضمن تقدیر از حمایت‌های نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از تانجمن هوافضای شهرستان گچساران، گفت: حمایت‌های نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی سبب حضور ما در مسابقات بزرگ ربوکاب کشور شد که در این مسابقات موفق به افتخارآفرینی برای گچساران شدیم.

کریمی‌پور ادامه داد: تاکنون در مسابقات سطح پایین کشور حضور نداشته‌ایم و در مهم‌ترین مسابقات کشور به کسب مقام‌های برتر دست پیدا کرده‌ایم.

این مخترع گچسارانی با بیان اینکه در نخستین حضور در مسابقات رباتیک کشور موفق به کسب مقام نخست کشور در شهر مقدس مشهد شدیم، افزود: طی سال گذشته نیز در مسابقات دست‌ساخته‌های برتر در تهران موفق به کسب مقام قهرمانی این دوره از مسابقات شدیم.

کریمی‌پور عنوان کرد: با شناخت از استعدادهای دانش‌آموزان تیم رباتیک گچساران به این نتیجه رسیدیم که واقعا کلمه نخبه در شأن و شخصیت علمی این دانش‌آموزان است.

مربی تیم انجمن هوافضای شهرستان گچساران با اشاره به قهرمانی تیم رباتیک گچساران در مسابقات دست‌ساخته‌های برتر در تهران تصریح کرد: در این دوره تیم انجمن هوافضای شهرستان گچساران طی اقدامی خداپسندانه جوایز خود را به کودکان سرطانی محک اهدا کرد.

مخترع جوان گچسارانی با بیان اینکه در آذرماه سال گذشته نیز موفق به کسب رتبه سوم دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات طراحی سامانه هوافضا شدیم، یادآور شد: متأسفانه علی‌رغم موفقیت‌های کسب شده و موفقیت در مسابقات طراحی سامانه هوافضا که بسیار مهم و بزرگ بود، در بازگشت حتی یک بنر نیز برای استقبال از اعضای تیم نصب نشد.

کریمی‌پور ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسئولان در حمایت از تانجمن هوافضای شهرستان گچساران گفت: اینکه ما همیشه در راستای تحقق اهداف و خواسته‌های خود در پی رایزنی با نماینده مردم در مجلس باشیم و مسئولان بی‌توجه باشند، خوشایند نیست.

مربی تیم هوش سفیدانجمن هوافضای شهرستان گچساران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سطح استان برای پیگیری و حمایت از تیم با مسئولانی که وظیفه و شغل آنها مستقیم مرتبط با ما بود رایزنی کردیم اما آنها پا عقب گذاشتند و از ما حمایت نکردند.

کریمی‌پور در ادامه بیان کرد: با حضور در مسابقات برتر ربوکاب آمل که دارای سطح بالایی از سراسر کشور بود، استعدادهای گچساران را با اختراعات اعضای تیم از جمله حشره‌کش خورشیدی که سبب شگفتی تمامی کارشناسان شد را به نمایش گذاشتیم.

این مخترع گچسارانی با بیان اینکه بسیاری از افراد دست رد به سینه ما زدند، اظهار داشت: ما در برابر این بی‌مهری‌ها تسلیم نشده و به کار خود ادامه دادیم تا به موفقیت رسیدیم.

مربی تیم انجمن هوافضای شهرستان گچساران با بیان اینکه انجمن هوافضای شهرستان گچساران چندین درخواست اساسی دارد، گفت: نخستین درخواست ما برگزاری مسابقات رباتیک در گچساران با توجه به موفقیت‌های بزرگ انجمن هوافضای شهرستان گچساران است.

کریمی‌پور افزود: در آمل این مسابقات به عنوان جام کاج برگزار شد که در گچساران با وجود شرکت نفت می‌توان در راستای معرفی هر چه بهتر گچساران با عنوان جام بام نفتی ایران این مسابقات را برگزار کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: