« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
 ازدواج محور و اساس خانواده است و خانواده مظهر حيات جامعه است و يك جامعه بانشاط و توسعه‌محور بايد از خانواده‌هاي بانشاط و شاداب برخوردار باشد

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

اسدا... رباني‌مهر/معاونت جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان:

سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) در تقويم مناسبت‌ها به عنوان روز «ازدواج» نامگذاري شده است. ازدواج از سنت‌هاي حسنه است كه در اسلام به صورت ويژه مورد توجه قرار گرفته است. ازدواج محور و اساس خانواده است و خانواده مظهر حيات جامعه است و يك جامعه بانشاط و توسعه‌محور بايد از خانواده‌هاي بانشاط و شاداب برخوردار باشد.

ازدواج جوانان در سال‌هاي اخير در كشور ما با مشكلات زيادي روبه‌رو بوده است كه تاكنون اين مشكلات حل نشده است و عليرغم كارها و اقدامات خوبي كه انجام شده اما تاكنون به يك نتيجه خوب نرسيده است و حل مشكلات ازدواج جوانان يك عزم ملي و جدي از خانواده تا دستگاه‌هاي فرهنگي و رسانه‌ها تا معتمدين و... را مي‌طلبد.

اما بر اساس پژوهش‌هاي انجام شده مهمترين مشكلات امروز در حوزه ازدواج جوانان به اين شرح است:

1. افزايش آمار طلاق و كاهش ازدواج

2. بالا رفتن سن ازدواج

3. فاصله گرفتن از سبك زندگي اسلامي

4. اسراف، تجلمات و چشم و هم‌چشمي

5. عدم انگيزه براي ازدواج

6. عدم وجود يك نهاد و متولي مشخص در حوزه ازدواج

7. كم‌كاري دستگاه‌هاي فرهنگي و عدم اولويت دادن به اين موضوع مهم

8. بيكاري، اعتياد، تورم، گراني مسكن و مهريه بالا

9. عدم رعايت معيارهاي انتخاب همسر و پناه بردن به فضاي مجازي

10. عدم توجه به موضوع مهم مشاوره و آموزش نامناسب زوج‌ها

به هر حال اين 10 مورد از مهمترين مشكلات حوزه ازدواج است و شايد موضوع اصلي و مهم در اين بحث، طلاق است كه هر سال آمار افزايش پيدا مي‌كند و افزايش طلاق در حالي است كه هر سال ازدواج كاهش پيدا مي‌كند و وجود حتي يك طلاق در جامعه مي‌تواند آسيب‌هاي زيادي به همراه داشته باشد.

وجود يك فرزند طلاق و يك زن و شوهر مطلقه در جامعه آسيب‌هاي زيادي به همراه دارد و اكثر كساني كه مجرم هستند و مرتكب خلاف مي‌شوند از همين گروه هستند. به هر حال آنچه مهم است اين است كه خانواده در جامعه قداست خاصي دارد و بايد دستگاه‌هاي فرهنگي حريم خانواده را حفظ كنند و اجازه ندهند روز به روز شاهد افزايش طلاق و كاهش ازدواج در جامعه باشيم. يا علي مدد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: