« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
بیماری‌ قلبی و عروقی عامل 43درصد مرگ و میر درکهگیلویه و بویراحمد است

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کارشناس بیماری‌های قلبی و عروقی مرکزبهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بررسی‌های صورت گرفته 43درصد مرگ و میرها در کهگیلویه و بویراحمد ناشی از این بیماری است.

آقای پریسایی به وجود بیش از 21هزاربیمارفشارخونی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد وگفت: ازهر100نفر بالای 30 سال در استان،بیش از18نفر مبتلا به بیماری فشارخون هستند.

وی به عوامل مؤثردربروز بیماری‌های قلبی و عروقی در استان اشاره کرد و افزود: رعایت نکردن رژیم غذایی کم کالری، مصرف غذاهای چرب و پروتئینی ،کم تحرکی ،مصرف دخانیات و استرس از عوامل مهم در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.

کارشناس بیماری‌های قلبی و عروقی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد مصرف بالای گوشت قرمز را از دیگر علل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و ادامه داد: افراد جامعه با تنظیم رژیم غذایی مناسب و مصرف حداقل هفته‌ای دو بار ماهی و همچنین توجه به توصیه‌های پزشکی می‌توانند خطر ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهند.

کهگیلویه وبویراحمد در جنوب غربی ایران واقع شده است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: