« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲
مدیر عامل بانک  گفت: برای ارتقاء سلامت اداری باید ارزشهای دینی و اخلاقی را تقویت کرده و برای ریشه کن شدن فساد در جامعه باید از نهاد خانواده شروع کنیم

 به گزارش پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir

سیدکامل تقوی نژاد در جلسه هم اندیشی اعضای هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت اقتصاد، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: هر جامعه ای دارای ارزش ها، هنجارها و قوانین ومقرراتی است و نوع فساد نیز به نگرش مردم و فرهنگ ها بستگی دارد. به همین خاطر نمی توان با شاخص های ثابت، میزان و نوع فسادهای اقتصادی و اجتماعی را در کلیه جوامع مورد سنجش قرار داد.

رئیس هیأت مدیره بانک سپه تأکید کرد: تخلف و فساد، هر دو، مذموم هستند اما فساد به جهت استفاده از قدرت برای کسب منافع فردی، خانوادگی و گروهی دارای تبعات گسترده تری است. به همین منظور در کنار فراهم آوردن امکانات و شرایط مسئولیت و قدرت باید نحوه استفاده از آن نیز تعریف شود.

وی ضمن اشاره به سخنان یکی از اندیشمندان بزرگ کشور یادآور شد: قدرت به تنهایی فساد نمی آورد و آنهایی که می گویند قدرت موجب فساد است در اشتباهند بلکه ترس و نگرانی درخصوص از دست دادن قدرت عامل اصلی فساد است.

مدیرعامل بانک سپه با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به تقویت ارزشهای اخلاقی و دینی در کشور، تصریح کرد: برای موفقیت در این زمینه ضمن توجه به روانشناسی جامعه باید راهکارهای عملی برای تقویت و ایجاد روحیه جمعی ارائه دهیم. چون بسیاری از فسادها از مسائل و مشکلات اجتماعی نشأت می گیرد.

تقوی نژاد اظهار داشت: وجدان اجتماعی به عنوان یکی از موضوعات مهم در ارتقای سلامت جامعه و اداری کشور باید مورد توجه قرار گیرد و زمانی که فردی از ناراحتی همنوع خود احساس درد کرد، می توان گفت که در آن جامعه وجدان جمعی حاکم است.

وی گفت : باید کارکنان را در خصوص حقوق مردم آگاه کرده و رعایت آنها را در اولویت کارهای خود قرار دهیم.

وی افزود: مجموعه اعمال و مسائل و رفتار های ما که یک روح جمعی را در جامعه نشان می دهد نباید دچار خدشه شود. چون هر چقدر در این خصوص دچار لطمه شویم به همان نسبت درجه سلامت اداری ما نامناسب تر خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره بانک سپه خاطر نشان کرد: برای مبارزه با تخلف و فساد اداری باید ریشه ای عمل کرد و از تقویت نهاد خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد اجتماعی شروع کنیم.

وی ضمن تأکید بر تقویت روحیه جمع گرایی تصریح کرد: فرد گرایی و مصرف گرایی ، حرص و طمع باعث می شود انسانها به مسیر تخلف گرایش یابند.

مدیرعامل بانک گفت: تقویت دینداری، قانون مداری و مقید بودن به اجرای آن مهمترین عوامل اصلی ارتقای سلامت اداری است.

رئیس هیأت مدیره بانک افزود: برای کمک به تسریع و تسهیل اجرای قوانین و مقررات باید آنها را در قالب مطالب ساده و خلاصه به استفاده کنندگان ارایه کنیم.

تقوی نژاد با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح آشنایی با قوانین و مقررات در جامعه، تصریح کرد: بخش عمده ای از تخلفات ناشی از عدم آگاهی به قوانین و مقررات و همچنین شفاف نبودن ساختار وظایف و مسئولیت هاست.

وی به اهمیت بالای تأمین نیازهای مالی کارکنان در سلامت اداری اشاره کرد و افزود: در صورت تأمین مالی کارکنان و استفاده از فناوری اطلاعات برای نظارت بر عملکرد کارکنان شاهد کاهش تخلف و فسادهای اداری خواهیم بود.

مدیرعامل بانک سپه در خصوص آماده کردن نظام بانکی برای فعالیت پس از رفع تحریم ها، خاطر نشان کرد: برای بهره برداری مطلوب از شرایط پس از تحریم باید با اصلاح برخی امور زمینه نزدیک شدن به استانداردهای جهانی را در حوزه بانکی فراهم کنیم.

وی افزود: موفقیت نظام بانکی و صنعت بیمه در شرایط پس از تحریم در گرو اصلاح بعضی از قوانین و مقررات و تقویت شاخص هایی نظیر کفایت سرمایه و نسبت دارایی ها به سرمایه است.

تقوی نژاد ضمن اشاره به انجام دادن اقدامات مربوط به طرح تحول نظام بانکی با محوریت بانک سپه، یادآور شد: به موازات این طرح، اصلاح قانون نحوه اداره بانک مرکزی و اصلاح قانون نظام بانکی انجام شد و کمیته ای در وزارت امور اقتصادی و دارایی از 130 ماده طرح تحول نظام بانکی 100 ماده آن را آماده کرده و طی دو ماه آینده بقیه کارهای این طرح جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی مهیا خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین