« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
با برنامه ریزی مناسب می توان در بحث توسعه پایدار، رشد و توسعه استان به ویژه در بخش های گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر بود

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مرکز یاسوج گفت:در دنیا دانشگاه های نسل اول وظیفه آموزشی دارند، مراکز پژوهشی وظایف اجرای کارهای پژوهشی را برعهده دارد و دانشگاههای نسل سوم که مراکز علمی و کاربردی هستند که وظیفه برقراری ارتباط بین صنعت، دانشگاه و محیط کاررا برای دانشجویان برعهده دارد.

محمد مهدی حسن زاده  افزود:مراکز آموزش عالی علمی و کاربردی در تلاش است که با توجه به پتانسیل هایی که هر منطه و هر استان دارد با توجه به شرایط آن مکان نیروهایی را آموزش دهد و وارد بازار کار کند.

حسن زاده  با توجه به اینکه اولویت اصلی استان برای توسعه بخش گردشگری است، بیان کرد: بعد از اعلام نیاز توسط میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به دانشگاه جامع علمی و کاربردی شرایط لازم را ایجاد و موفق به راه اندازی مرکز اموزش علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درمرکز استان شدیم.

وی اظهار کرد،در مهر ماه سالجاری در سه رشته صنایع دستی، امور فرهنگی و گردشگری دانشجو پذیرفتیم و استقبال خوبی نیز از این رشته ها در استان شده است.

ایشان بیان کرد:در حال حاضر 60 دانشجو در سه رشته صنایع دستی، امور فرهنگی و گردشگری در مرکز آموزش علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یاسوج در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند که در ترم بعد یعنی بهمن ماه مقطع کارشناسی را نیز ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود:سعی بر این است که بتوانیم کارشناسان مجرب و ماهری را در رشته های مختلف صنایع دستی، امور فرهنگی و گردشگری آموزش دهیم که بتوانند وارد محیط کارشوند.
رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مرکز یاسوج با اشاره به اینکه دانشجویان مشغول به تحصیل در این مرکز آموزش عالی از هر دو قشر خانم و مرد هستند، عنوان کرد: در صنایع دستی استقبال خانم ها بیشتر بوده است و در بخش گردشگری بیشتر آقایان استقبال کرده اند اما می توان گفت که تعداد خانم ها و آقایان شرکت کننده در کلاسها برابر هستند.
محمد مهدی حسن زاده  گفت :هدف دانشگاه علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکز یاسوج آموزش دانشجویان و آشنایی آنها با محیط کار است که در همین راستا دانشجویان علاوه بر واحدهای عملی که در خود دانشگاه می گذرانند 12 واحد کاربینی، کارورزی و کارآموزی را با حضور در محیط کار می گذرانند.
وی افزود:حضور دانشجویان در محیط کار باعث آشنایی آنها با محیط کسب و کار، نوع کار و وسایل مورد نیاز برای اجرای یک کار و ایجاد شغل می شود.

ایشان همچنین گفت:رشته های تحصیلی در این مرکز تخصصی است که با توجه به پتانسیل های استان می تواند بسیار کاربردی باشند با توجه به اینکه این استان در بخش های صنایع دستی و گردشگری می تواند در آینده حرفی برای گفتن داشته باشد.

حسن زاده تصریح کرد:افراد فارغ التحصیل از این دانشگاه بعد از پایان دوره تحصیلات به مرور زمان با توجه به مهارت هایی که کسب کرده اند می توانند وارد حوزه تخصصی گردشگری و فعالیت های خصوصی بخش گردشگری شوند.

ایشان همچنین گفت:در حال حاضر تسهیلاتی به حوزه صنایع دستی و گردشگری در استان تعلق نمی گیرد و انتظار داریم که با توجه به اینکه این افراد به صورت تخصصی آموزش می بینند در مقایسه با سایر افراد برای گرفتن تسهیلات در اولویت باشند.

وی عنوان کرد:این افراد می توانند با توجه به مهارت هایی که دارند در آینده در بحث کارآفرینی بسیار فعال باشند.

حسن زاده خاطر نشان کرد،در نظر گرفته شده است که آموزش های کوتاه مدت نیز ایجاد شود و افرادی که در بخش های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کار می کنند مهارت لازم را داشته باشند متاسفانه افرادی که در حال حاضر در تخصیصات گردشگری استان کار می کنند افرادی هستند که تخصص ندارند و آموزش ندیده اند.

وی تاکید نمود،با برنامه ریزی مناسب می توان در بحث توسعه پایدار، رشد و توسعه استان به ویژه در بخش های گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر بود.

ایشان در خاتمه گفت،هدف ما افزایش  رشته ها در این دانشگاه نیست بلکه سعی بر این در این مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکز یاسوج رشته هایی تدریس شود که نیاز استان است و می تواند در توسعه استان موثر باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: