« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
آوای رودکوف-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت:اجلاسیه شهدا برای اولین بار در مهرماه سال اینده در این استان برگزار خواهد شد

 به گزارش خبرنگارپایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، درفشی در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که چهارشنبه، هشتم بهمن ماه برگزار شد، افزود: تاکنون هفت کمیته برای برگزاری برنامه‌های بهتر این شورا در سطح استان تعیین شده که شرح وظایف آنها مشخص شده است.

وی بیان کرد:هدف  از برگزاری و تشکیل این شوراا ترویج فرهنگ مقاومت،ایثار، پایداری و شهادت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد  تصریح کرد: برگزاری اجلاسیه شهدای استان در مهر ماه سال آینده، احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس و تهیه و تدوین دانش نامه دفاع مقدس استان در 14 جلد و ارسال به سراسر کشور از برنامه های مهم  این بنیاد است.

درفشی خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین دانش ‌نامه دفاع مقدس مانع تحریف آثار هشت سال دفاع مقدس می‌شود چاپ این دانش ‌نامه کار بزرگی است که به تنهایی از عهده این بنیاد خارج است و به همکاری همه ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها برای چاپ این دانش نامه نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 کتاب در بخش دفاع مقدس در این استان منتشر شده است، عنوان کرد: 15 کتاب در حوزه آثار دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان به چاپ رسیده همچنین 10 کتاب دیگر برای چاپ در حوزه دفاع مقدس توسط این بنیاد آماده چاپ است که تا نیمه دوم سال 95 انتشار داده خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد  افزود: برخی از یادمان‌های شهدا ساخته و در حال اتمام است، هیئت امنای یادمان ‌های شهدا در همه شهرستان ‌ها تشکیل شده است و برخی از یادمان‌ها به دلیل مشکلات اعتباری احداث نشدند.

همچنین محمد کاظم نظری فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: شهدای در این استان هستند که هنوز برای بسیاری از مردم ناشناخته است که باید بیشتر برای شناخت این شهدا در استان کار کرد.

وی بیان کرد: بهتر است که معابر و کوچه ها روستاهای این استان به نام شهدای همان روستا نامگذاری شود که این کار برای  شناساندن بیشتر شهدا به مردم می تواند موثر باشد.

فرماندار بویراحمد افزود: به جای شماره گذاری پل ها بهتر است از نام شهدا استفاده کرد و از خاطرات جانبازان برای نشر کتاب استفاده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: