« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
آوای رودکوف:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح خانه بوم گردی در 25 روستای استان در حال اجرا است و گردشگران می توانند از خانه های روستایی زیر پوشش این طرح استفاده کنند

 به گزارش آوای رودکوف از یاسوج، محمود باقری با اشاره به وجود 11 روستای هدف گردشگری در این استان گفت: باید در راستای اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای به صنعت گردشگری روستایی در استان داشته باشیم تا علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، زمینه اشتغال زایی برای روستاییان فراهم شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان  با اشاره به اینکه می توان گردشگری روستایی را به عنوان یک راهکار اقتصادی برای ایجاد درامد پایدار در روستاهای استان مطرح کرد، افزود: طرح خانه بوم گردی در 25 روستای استان در حال اجرا است و گردشگران می توانند از خانه های روستایی زیر پوشش این طرح استفاده کنند.

باقری گفت: روستائیانی که می خواهند خانه های خود را به صورت اجاره در اختیار گردشگران قرار بدهند و از این راه کسب درامد کنند، می توانند  حداکثر تا یکصد میلیون تومان تسهیلات بانکی با بهره 4 درصد از صندوق کارآفرینی امید استفاده کنند.

ایشان ، روستاهای کریک، کوخدان، کاکان و چنگل وا را از جمله روستاهای هدف گردشگری دانست و افزود: به منظور حمایت از صنایع دستی و اشتغال زایی در روستاها، از 5 میلیون تا یکصد میلیون تومان وام بانکی به  تولید کنندگان صنایع دستی در روستاها پرداخت می شود.
محمود باقری بیشترین تولید کنندگان صنایع دستی در استان را روستاییان دانست  و گفت: 80 درصد از این تولید کنندگان خانم ها هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: