« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۴
آوای رودکوف:دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است که نیمی از جمعیت جهان به آن مبتلا هستند. در این مطلب به برخی از نکات کلیدی در ارتباط با دیابت اشاره می کنیم.

   به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،  دیابت یک بیماری طولانی مدت است که در افزایش سطح قند خون تاثیرگذار است.

    تحقیقات انجام شده در سال 2013 حاکی از این موضوع بود که بیش از 382 میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند.

    در دیابت نوع 1 بدن انسولین تولید نمی کند. حدود 10 درصد از تمامی موارد دیابت را دیابت نوع 1 تشکیل می دهد.

    در دیابت نوع 2 بدن نمی تواند برای عملکردهای بدن، انسولین کافی تولید کند. حدود 90 درصد از تمامی موارد دیابت در سراسر جهان به این نوع دیابت مبتلا هستند.

    دیابت در دوران بارداری؛ این نوع دیابت خانم ها را در دوران بارداری تحت تاثیر قرار می دهد.

    پرخوری، تشنگی، اضافه وزن، پرادراری، کاهش وزن غیرمعمول، خستگی، کبودی با حداکثر زمان بهبودی، اختلالات جنسی، بی حسی و سوزن سوزن شدن دست و پا از جمله شایع ترین علائم دیابت هستند.

    در صورتی که مبتلا به دیابت نوع یک هستید، رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید و انسولین را فراموش نکنید، در این صورت است که می توانید زندگی شاد و سرشار از سلامتی را برای خود رقم بزنید.

    بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 به تغذیه سالم، فعالیت بدنی منظم و آزمایش های قند خون نیاز دارند. این دسته از بیماران ممکن است به دارو و یا انسولین هم برای کنترل سطح قند خون نیاز دارند.

    در بیماران دیابتی خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق بیشتر است. به همین دلیل کنترل منظم سطح فشار خون و کلسترول در این بیماران بسیار حائز اهمیت است.

    بیماران مبتلا به دیابت بایستی از مصرف دخانیات اجتناب کنند. مصرف دخانیات تاثیر منفی بر سلامت قلب و عروق خواهد گذاشت.

 

منبع

    www.medicalnewstoday.com/info/diabetes/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: