« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
هشدار: تلفنهای همراه قابل اعتماد نیستند! یک کار‌شناس پلیس سایبری در این رابطه گفت: تمام نکات امنیتی که برای رایانه‌ها ذکر می‌شود، تقریباً برای تلفن‌های همراه هم کاربرد دارد. اوای دنا به گزارش مهر: یک کار‌شناس پلیس سایبری با اشاره به تهدیدات و آسیبهای تلفن همراه و سوء استفاده مجرمان از این ابزار رایانه‌ای و ارتباطی گفت: مجرمان سایبری هر روز به دنبال راهی تازه برای کلاهبرداری از طریق تلفن همراه هستند.

امروزه تلفن همراه، همگانی‌ترین ابزار رایانه‌ای و ارتباطی است به نحوی که تقریباً همهٔ افراد لااقل یک گوشی تلفن همراه دارند. گوشیهای تلفن همراه در سالهای گذشته از یک گوشی صرف، به رایانه‌ای با امکانات فراوان ارتباطی در اندازه‌ای کوچک تبدیل شده است. همین ویژگیهای ممتاز و جالب توجه تلفنهای همراه، آن را به هدفی تازه برای مجرمان و تبهکاران تبدیل کرده است. رعایت نکایت ذیل استفاده از تلفن همراه را برای شما به تجربه سودمند و جذاب تبدیل کند.

یک کار‌شناس پلیس سایبری در این رابطه گفت: تمام نکات امنیتی که برای رایانه‌ها ذکر می‌شود، تقریباً برای تلفن‌های همراه هم کاربرد دارد.

وی گفت: بیشتر تلفنهای همراه از سیستمهای عامل مخصوص ابزارهای همراه استفاده می‌کنند و تقریباً فرمت بیشتر فایل‌های رایانه‌ای را تشخیص می‌دهند بنابراین برخی ویروس‌ها و بدافزار‌ها نیز در تلفنهای همراه اثر می‌کنندبنابراین دقت در انتقال فایلهای رایانه‌ای و استفاده از آنتی ویروسهای مخصوص موبایل برای درامان ماندن از آسیب‌ها و تهدید‌ها را جدی بگیرید.

این کار‌شناس پلیس سایبری با بیان اینکه گوشی‌های تلفن همراه مجهز به امکانات ارتباطی متنوعی مثل «وای فای»، «بلوتوث» و «اینفرارد» هستند، از دارندگان گوشیهای تلفن همراه خواست در صورتی که از این امکانات ارتباطی استفاده نمی‌کنند، آن‌ها را غیرفعال کند.

وی تصریح کرد: مجرمان قادر هستند با هک و نفوذ به گوشی شما، اختیار آن را در دست گرفته، ضمن برقراری تماس‌های تلفنی به حساب شما، اطلاعات و محتواهای درون گوشی شما را به سرقت برند.

این کار‌شناس پلیس سایبری به مالکان تلفن همراه توصیه کرد تا از نگهداشتن اطلاعات محرمانه، عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی بر روی گوشی خود جداً خودداری کنند.

وی به مالکان تلفن همراه توصیه کرد: در هنگام خرابی گوشی تلفن همراه حتی الامکان پس از تخلیه کامل اطلاعات و محتواهای موجود در آن برای تعمیر به تعمیرکاران مجرب و قابل اعتماد مراجعه کنند.

این کار‌شناس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، احتمال گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن همراه را بیشتر از سایر ابزارهای رایانه‌ای عنوان کرد و گفت: با سرقت تلفن همراه، اطلاعات و محتواهای ذخیرهٔ شما در معرض خطر و آسیب‌های جدی ناشی از دسترسی سارق به آن‌ها قرار دارد.

وی تصریح کرد: تلفن‌های همراه دارای قابلیتهایی هستند که می‌توانند به عنوان ابزارهای جاسو سی مورد استفاده قرار بگیرند بنابراین در اماکن مهم و حساس به توصیه‌های امنیتی مبنی بر عدم استفاده از تلفن‌های همراه توجه کنید.

این کار‌شناس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با اشاره به دریافت پیامک‌های نا‌شناس مبنی بر برنده شدن دارنده تلفن همراه در مسابقات و قرعه کشی‌ها، امور خیریه و مواردی از این دست، گفت: به پیامک‌هایی که با شیوه‌های مختلف، اطلاعات شما نظیر اطلاعات کار بانکی شما را در خواست می‌کنند، اعتماد نکرده و به آن‌ها پاسخ ندهید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: