« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
شهدا الگوهايي خوب براي همه جوانان ...

 

اوای دنا - اسدا... رباني مهر:
هيچ شنيده‌اي كه مرغي اسير، قفس را هم بردارد و با خود ببرد. شهيد آويني
تفسير شرف المكان بالمكين را مي‌توان به راحتي در ميان عاشقان و دلدادگان مكتب شهدا ديد، سرزميني خشك و نيزاز كه امروز خاك آن توتياي چشم هزاران زائر عاشق شده است، سرزميني كه تمام خاكش خاطره است؛ خاطره شهدا و رزمندگاني كه در روزگاراني سخت حماسه آفريدند و خاك آن جا را معطر به عطر خويش نمودند، سرزميني كه انسان‌هاي پاك در آن پر كشيدند و به معبود رسيدند. اين جا مناطق جنگي و اين زائران، كاروان راهيان نور هستند و آمده‌اند تا قدمگاه شهدا و كربلاي ايران را زيارت كنند و روح و روانشان را با صداقت، پاكي و ايمان شهدا صيقل دهند و با آرمان‌هاي شهدا تجديد بيعتي دوباره كنند.
راهيان نور حركتي جهادي و ارزشي در سال‌هاي اخير بوده كه استقبال زيادي از آن شده و اين حركت خوب فرهنگي مي‌تواند در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در بين دانش‌آموزان و دانشجويان بسيار تأثيرگذار باشد.
امروز بايد جوانان ما از شهدا الگو بگيرند و در همه مراحل زندگي به شهدا اقتدا كنند تا موفق باشند، چون شهدا در عرصه علم، جهاد و ايثار سرآمد و الگو بودند و اين يك نعمت بزرگ است كه بايد قدر آن را دانست. در اين جا تنها به چند نمونه از اين الگوها كه در عرصه علم و جهاد نمونه بودند اشاره مي‌كنم:
1- شهيد مصطفي چمران:از تحصيل در مدرسه دارالفنون و البرز و شاگردي درس تفسير قرآن مرحوم آيت‌ا... طالقاني و فلسفه و منطق استاد شهيد مطهري شروع كرد و انجمن اسلامي دانشجويان آمريكا را تشكيل داد. سپس دكتراي رشته فيزيك پلاسما را در دانشگاه بركلي آمريكا با درجه ممتازي به پايان رساند و براي انجام تكليف از دهلاويه و سوسنگرد تا كوه‌هاي جبل عامل لبنان را در برابر دشمن جنگيد تا به مقام رفيع شهادت رسيد.
2- شهيد محمود شهبازي: دانشجوي رشته مهندسي صنايع دانشگاه علم و صنعت، فرمانده سپاه پاسداران همدان، مشاركت در تسخير لانه جاسوسي، از بنيانگذاران لشكر 27 محمد رسول‌ا... به همراه شهيد همت و حاج احمد متوسليان، مشاركت فعال در دو عمليات بزرگ فتح المبين و بيت المقدس كه يكي موجب شكسته شدن حصر آبادان و ديگري آزادسازي خرمشهر شد.
3-شهيد محسن وزوايي: رتبه اول دانشگاه صنعتي شريف از فاتحان خرمشهر كه در چندين عمليات نقش اساسي و تأثيرگذاري داشت و همرزمانش قسم خوردند پيروزي در عمليات «بازي دراز» را به عنوان عيدي امام خميني(ره) به سرانجام برسانند و البته غير از اين شهدا، بسيار ديگري از شهدا و رزمندگان ما داراي مدارك در سطح عالي و دانشگاهي بودند و در صحنه‌هاي جنگ حاضر شده و حماسه آفريدند و بايد رسالت خطيري كه امروز به دوش مسؤولان، خانواده‌ها، مربيان، معلمان و‌... است كه همانا معرفي شهدا، جانبازان و ايثارگران به عنوان الگو به جوانان است جدي گرفته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: