« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
مرکز غربالگری سرطان در کهگیلویه وبویراحمدراه اندازی میشود.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد: گفتعملیات اجرایی ساخت مرکز جامع غربالگری ساخت مرکز غربالگری سرطان در استانتشخیص و درمان سرطان یاسوج که فروردین امسال آغاز شده با حدود20درصد پیشرفت کاری در حال اجرا است.

سالار با اشاره به اینکه کار ساخت مرکز جامع غربالگری تشخیص و درمان سرطان یاسوج در یک طبقه و با مساحت 600متر مربع با اعتبار اولیه 10میلیارد ریال آغاز شده افزود:برای تکمیل این طرح به18میلیارد ریال اعتباردیگر نیاز دارد.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه سرطان‌ها و تومورها بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و حوادث سومین عامل مرگ و میر در استان است گفت: با ایجاد این مرکز برخی سرطان‌ها از جمله سرطان سینه از طریق دستگاه ماموگرافی، سرطان دستگاه گوارش از طریق آندوسکوپی و کلونوسکوپی و سرطان بافت‎‌های نرم از طریق سونوگرافی قابل تشخیص و درمان هستند.

جوکار با بیان اینکه تلاش می‎‌کنیم این مرکز ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسد، گفت: در کنار مرکز تشخیص سرطان و غربالگری مرکز پزشکی هسته‌ای در شهر یاسوج در حال ساخت است.

وی افزود: هم‌اکنون 500 بیمار سرطانی بزرگسال در بیمارستان شهید رجایی یاسوج دارای پرونده درمانی هستند  و سال گذشته200 بیمار سرطانی دراستان فوت کردند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد از آغاز به کار انجمن اهدای عضو ایرانیان در استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: توسعه سلامت در استان نیازمند همکاری مردم و نگاه ویژه خیرین است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از استان ها در مورداستفاده از ظرفیت خیرین برای رفع مشکلات درمانی محرومان از ما جلوتر هستند افزود: باید برای حضور خیرین در عرصه سلامت فرهنگ‌سازی شود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: