« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
فرماندار بهمئی گزارش داد؛
فرماندار شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد از وارد آمدن خسارت زلزله 4.8 ریشتری این شهرستان به بیش از 600واحد مسکونی خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ سلطانعلی رحمانی فرماندار شهرستان بهمئی با اعلام این خبر افزود: خسارت زلزله 4.8 ریشتری این شهرستان بیشتر به موجب ترک خوردگی منازل مسکونی و ساختمانهای مناطق مختلف شهرستان بخصوص بافتهای فرسوده و روستاها شده است.

وی بیان کرد: برآورد اولیه میزان خسارات ناشی از زلزله بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است که با بررسی ها و ارزیابی های صورت گرفته و در حال انجام این میزان بیشتر خواهد شد.

فرماندار شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت وارده زلزله به روستای”رودتلخ" و "ممبی” بوده است.

رحمانی تصریح کرد: بعلت صعب العبور و سخت گذر بودن شهرستان طی دو روز اخیر از زمان وقوع زلزله تاکنون همکاران فرمانداری، بنیاد مسکن، راه وشهرسازی و ستاد بحران استان در حال ارزیابی و برآورد خسارات ناشی از این زلزله هستند.

وی ادامه داد: اعلام کرده بودم که برآورد اولیه از وارد آمدن خسارت به 300واحد مسکونی است اما با توجه به برآوردهای صورت گرفته و در حال انجام و گزارشهای ارسالی بیش از 600 واحد مسکونی خواهد رسید.

فرماندار شهرستان بهمئی عنوان کرد: این زلزله 4.8 ریشتری تلفات جانی نداشت اما خسارات مالی زیادی وارد کرده است.

رحمانی با بیان اینکه بعلت صعب العبور بودن هنوز ارزیابی و برآورد خسارت ادامه دارد، تاکید کرد: این شهرستان دارای ۱۷۴ روستا، چهار دهستان، دو بخش و یک شهر با جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر است.

بامداد روز (جمعه 23 مهر) ساعت 5:13 و 50 ثانیه زمین لرزه‌ای به قدرت 4.8 درجه ریشتر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی که یکی از شهرستان‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد است، در حوزه روستاهای بخش بهمئی گرمسیری و حوزه‌های "ممبی"، "رود تلخ" و "سرآسیاب"   در مقیاس 4.8 درجه ریشتر اتفاق افتاد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: