« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۸۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
نیروهای عراقی شرکت کننده در عملیات آزادسازی موصل پیشروی خود تا حوالی 15 کیلومتری این شهر را متوقف کرده و در انتظار اعلام ساعت صفر و آغاز عملیات هستند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از فارس، جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از عراق تاکید می‌کند، نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادسازی شهر «موصل» به حوالی 15 کیلومتر این شهر رسیده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، پیشروی این نیروها به سمت موصل متوقف شده و همگی در انتظار اعلام ساعت صفر و آغاز عملیات آزادسازی این شهر از تصرف گروه تکفیری «داعش» هستند.

پایگاه خبری شبکه «رووداو» اعلام کرد: ساعت صفر برای آغاز عملیات آزادسازی موصل نزدیک شده و تخمین زده می‌شود، در این عملیات بیش از 30 هزار نفر از نیروهای مختلف مسلح و نظامی مشارکت داشته باشند.

«احمد الاسدی»، سخنگوی نیروی «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که 9 هزار نفر از اهل تسنن در قالب نیروهای الحشد الشعبی برای آزادسازی موصل شرکت می‌کنند.

سخنگوی نیروی «الحشد الشعبی» عراق افزود: علاوه بر 9 هزار نیروی اهل تسنن، حدود 5 هزار نفر از اقلیت‌های عراقی اعم از مسیحی، ترکمن و ایزدی نیز در این عملیات شرکت دارند.

این درحالی است که «شیرین رضا»، عضو فراکسیون کردی پارلمان عراق تأکید کرد: اقلیم کردستان در عملیات آزادسازی استان نینوی نقش اصلی را خواهد داشت، بویژه آنکه «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق در سفر اخیر خود به منطقه کردستان، از اربیل خواسته بود، نقش مهمی در آزادسازی موصل ایفا کند و کردستان هم همه توان خود را در این مسیر به کار گذاشته است.

اما «نوری المالکی»، رئیس فهرست پارلمانی «ائتلاف دولت قانون» عراق نیز روز گذشته خواستار حمایت دولت از الحشد الشعبی برای شرکت در عملیات آزادسازی موصل شده بود.

حیدر العبادی 29 سپتامبر گذشته اعلام کرد، عراق به مراحل پایانی عملیات آزادسازی موصل نزدیک شده و تعیین زمانبندی دقیق این عملیات منوط به عوامل متعددی از جمله آمادگی نیروهای عراقی است.

به موازات تدارک ارتش و نیروهای مسلح عراق برای عملیات آزادسازی موصل، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا نیز حملات هوایی علیه مواضع این گروه در اطراف شهر را تشدید کرده است.

نیروهای عراقی از 2 محور جنوبی و شرقی به سمت موصل که از دو سال پیش در تصرف گروه داعش است،‌ پیشروی‌هایی انجام داده‌اند. پایگاه هوایی «قیاره»، در جنوب موصل نیز به عنوان مقر اصلی عملیات تعیین شد.

در میان پافشاری آنکارا جهت مشارکت در این عملیات و مخالفت بغداد با این خواسته به کشمکش سیاسی بین ترکیه و عراق تبدیل شده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
اما اگر روسها حلب و دمشق پاکسازی شده را داشته باشند و رقه هم در محاصره سوریها باشد آمریکایی ها هم حاضر خواهند بود با روسها و هم بشار مذاکره کنند روسها بدون داشتن حلب و پاکسازی دمشق چیزی برای گفتن و رفتن پشت میز مذاکره ندارند معلوم است آمریکایی ها خیانت می کنند 2- باید بشار آمریکا را تهدید کند در صورت هرگونه اقدامی از سوی کشورهای ائتلاف علیه ارتش این کشور اسرائیل را با خاک یکسان می کند این تنها راه چاره برای سوریه است 3- ایران نیز هم باید بصورت هوایی وارد جنگ علیه تروریستها شود...............4- ایران باید چند فرودگاه در اختیار روسها قرار بده تا هم داعش را زود از بین ببیرند و نباید از حامیان داخلی داعش ترسید باید نمایندگان مجلسی که حامی داعش و مخالف بمبارانشان از خاک ایران بودند را تیرباران کرد 5- اینو به مقامات برسانید هدف ترکیه از دوستی با روسیه و معذرت خواهی از آن ورود نظامی به سوریه و همراه نمودن روسیه با طرح تجزیه سوریه بوده است 6- حشدالشعبی عراق 150 هزار نیرو دارد باید با اندکی هزینه 10000 نیروی اضافی سازمان بدر را روانه حندرات حلب جهت تکمیل نمودن محاصره حلب و نیم دیگر را برای محاصره دوما اخرین سنگر جیش الاسلام بکار گرفت و این مقدار قطعا مازاد است این خیلی مهم است الان تمام تروریستها ملیتهای غیرسوری دارند 7- تصرف شهر الباب دو سوم اهداف امریکایی ها را محقق می کند چون انها فعلا بدنیال تجزیه سوریه هستند تا سرنگونی اسد آنهم با دویست هزار نیرو 8- علاوه بر این خیلی از .... خوش خیال ایرانی و گول کودتای ساختگی اردوغان را خوردند مثل روسها بخاطر دارید درگیری ساختگی پاسگاه مرزی ام القصر عراق با آمریکایی ها در حالی که ارتش امریکا وارد بغداد شده بود برای فریب ایرانی ها از اینکه نفهمند صدام و اطرافیانش تسلیم آمریکایی ها شده اند این جنگ ساختگی مابین یک پاسگاه مرزی عراق تا ورود آمریکایی ها به داخل بغداد ادامه داشت
و اهمیت شهر باب را از سه ماه پیش هر شب برای مشرق یادآور می شوم نمی دانم چرا هیچ موقع چاپ نمی شود و دست مسئولان نمی رسد شاید هم مسئولان برخی خائند خوب هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
- حشد الشعبی عراق با 150 هزار نیرو بزرگتر از سپاه و بسیج ایران می باشد و توانایی درگیری همزمان با ارتش آمریکا و ترکیه را دارد و نباید از تهدیدات ترکیه و آمریکا بترسد و تا جدایی استان های شمالی عراق شامل مرور زمان و رسمیت یافتن نشده باید کار داعش را تمام نمایند و به پیشروی های خود به طرف موصل باید ادامه دهند و 10 هزار نیروی مازادشان را باید به حومه حلب و غوطه دمشق بفرستند2- هم اکنون کردها به پیاده نظام ارتش آمریکا در جهان تبدیل شده اند و سرباز پیاده آمریکا شده اند اینو یاد داشته باشید در صورت هرگونه حمله آمریکا و ترکیه به بسیج مردمی عراق این نیرو در میان مردم عراق محبوبتر خواهد شد و اختلافهای داخلی را مثل زمان جنگ حل خواهد نمود برخی کشورها حتی در این زمینه برای حل اختلافات داخلی به دشمن تراشی و حتی دشمنان خیالی روی می آورند همانطور که حمله هیتلر به شوروی و عراق به ایران این نظام های ایدئولوژیک را تقویت نمود 3- باید فورا فرودگاه بغداد به روسها واگذار گردد 4- باید در تمام شهرهای عراق علیه اشغالگران راهپیمایی صورت گیرد مخصوصا باید در پایتخت بیشتر باشد- لطفا اینو به مقامات بالا برسانید آنها با تجزیه عراق قصد حمله به ایران را دارند و ما به لحاظ فنی و نظامی قادریم آمریکا و تمامی پایگاههایش را ظرف 24 ساعت نابود کنیم و بقول آقا در سخنرانی معروفش حیفا و تل آویو را به خاکستر تبدیل نماییم و باید به صورت مستقیم وارد نبردهای عراق شویم نباید بگذاریم آمریکایی ها در عراق پایگاه تاسیس کنند آنها قصد تجزیه ایران را دارند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: