« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
یک اندیشکده آمریکایی معتقد است که واشنگتن بدون توجه به اینکه آیا انگیزه روحانی مشهور شیعی در عراق سیاسی است یا ایدئولوژیک، باید از این بابت اطمینان حاصل کند که شبه‌نظامیان وفادار به او و یا هر گروه دیگری، تمایل و انگیزه‌ای برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز بیشتر علیه منافع و پرسنل آمریکایی ندارند.
به گزارش آوای رودکوف ، به نقل از نکته آنلاین، در بخشی از گزارش اندیشکده واشنگتن به قلم فیلیپ اسمیت آمده است: واشنگتن بدون توجه به اینکه آیا انگیزه روحانی مشهور شیعی در عراق سیاسی است یا ایدئولوژیک، باید از این بابت اطمینان حاصل کند که شبه‌نظامیان وفادار به او و یا هر گروه سرکش دیگری، تمایل و انگیزه‌ای برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز بیشتر علیه منافع و پرسنل آمریکایی ندارند.

سیاست‌گذاران آمریکایی باید برای کمک به روند جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی از سوی صدر و یا گروه‌های منشعب‌شده از وی، بار دیگر باید بر روی تغییر مواضع و اقدامات انجام‌شده توسط صدر تمرکز کند. این شیوه شامل ارزیابی این مسئله نیز می‌شود که کدام شبکه‌ها و افراد مربوط به وی از سوی ایران برای پرورش دادن گروه‌های منشعب‌شده دیگر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. چنین اطلاعاتی در صورت بروز حمله مجدد علیه پرسنل آمریکایی، برای برنامه‌ریزی در جهت ارائه یک واکنش هدفمند و مناسب، مفید خواهد بود.

اگرچه واشنگتن تاکنون درباره اقدام گروه شریعةالاسلام مبنی بر ربوده پیمانکاران آمریکایی در ماه ژانویه علنا سکوت کرده است، اما به نظر می‌رسد این کشور قصد دارد در این زمینه پشت صحنه فعالیت کند، و احتمالا قصدی برای انجام اقدامی در این زمینه در آینده ندارد. اگر حقیقتا صدر آغازگر مسیری برای افزایش تنش‌ها باشد، آنگاه نیروهای آمریکایی باید به شیوه‌ای مناسب و حساب‌شده نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند، نه‌تنها برای اینکه باعث دلسردی و ناامیدی هر چه بیشتر نیروهای صدر شوند، بلکه یک نشانه و سیگنال قوی درباره قدرت و عزم آمریکا به دیگران نشان دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: