« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار؛
بیکاری استان در فصل تابستان به ۱۳ درصد رسید و حائز رتبه ۱۰ کشوری شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: نرخ بیکاری در استان 13درصدی شد.
بیکاری استان در فصل تابستان به ۱۳ درصد رسید و حائز رتبه ۱۰ کشوری شد.

مجید محنائی افزود:براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان ۱۳۹۵که توسط مرکز آمار ایران با هدف برآورد شاخص های نیروی کار به صورت فصلی و سالانه انجام می شود، میانگین نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال به ۷/۱۲ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴/۴۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: براساس همین آمار نرخ بیکاری استان کهگیلویه وبویراحمد در تابستان امسال ، ۱۳ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۶/۴۰ یعنی ۲/ درصد از میانگین کشوری بیشتر بوده است.

به گفته محنائی، در این آمارگیری رتبه استان در مقیاس با ۳۱ استان به  ۱۰ رسیده و این در حالی است که رتبه استان در فصل گذشته  ۲۸ بوده است.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی نشان دهنده درصد جمعیت کارآفرین فعال است افزود: نرخ بیکاری نشان می دهد که چند درصد از جمعیت فعال بیکار هستند و نرخ اشتغال نشان می دهد که چند درصد از جمعیت فعال شاغل هستند.

 محنائی ادامه داد: نرخ بیکاری استان کهگیلویه وبویراحمد در فصل تابستان کمتر از استان های اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمانشاه بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: