« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
«احمد الرویضی» نماینده سازمان همکاری اسلامی نزد تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در ده سال گذشته بیش از 30 هزار واحد جدید مسکونی برای شهرک نشینان صهیونیست در داخل و اطراف قدس اشغالی احداث کرده است.
به گزارش آوای رودکوف ؛ الرویضی در گفت وگو با ایرنا فاش کرد که رژیم صهیونیستی تعداد زیادی شهرک های صهیونیست نشین به ویژه در مناطق راهبردی فلسطین مانند جبل مکبر، بیت حنینا و اردوگاه شعفاط و همچنین در روستای سلوان واقع در جنوب مسجد مبارک الاقصی ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد که ساخت شهرک های صهیونیست نشین طبق اسناد و عرف های بین الملل جنایت جنگی به شمار می آید.
الرویضی که پیشتر به عنوان رئیس پرونده قدس در تشکیلات خودگردان فعالیت داشته است ازدادستان دادگاه جنایی بین المللی خواست تا با عمل به وظایف خود و پاسخگو بودن به خواسته های تشکیلات خودگردان، مانع از زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و جنایت های استعماری آن شود چرا که پیامدهای منفی برای شهروندان فلسطینی و به ویژه آینده اهالی قدس دارد.
«امین البایض» از فرماندهان کمیته های مردمی برای مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک سازی نیز تاکید کرد که مبارزات مردمی برگ برنده ای در دست تشکیلات خودگردان است تا با پیگیری های قانونی و قضایی بین المللی، اقدامات رژیم صهیونیستی و سیاست های سرکوبگرانه آن را به ویژه در زمینه ساخت شهرک ها و دزدی زمین ها که همچنان در کرانه باختری و قدس ادامه دارد، محکوم سازد.
این فعال فلسطینی خواستار به کار گیری شیوه های دیگر مبارزاتی برای تحت فشار گذاشتن رژیم صهیونیستی و وادار ساختن آن به توقف تجاوزی گری های روزافزونش شد.
البایض با اشاره به اهمیت حمایت های بین المللی از فلسطینی های داخل اراضی اشغالی گفت: باید در زمینه شروع قیام عمومی به عنوان یکی ازشیوه های مقاومت قانونی مردم فلسطین در مقابل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی تلاش کنیم.
این خواسته ها پس از آن مطرح شد که شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شهرداری قدس تصمیم گرفته طرح کلانی را برای دو شهرک صهیونیست نشین «گیلو» و «رموت شلومو» به تصویب برساند.
این شبکه صهیونیستی از قول «مائیر ترجمان» رئیس کمیته ساخت و ساز رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این طرح کلان شامل ساخت بیش از 7 هزار واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان صهیونیست می شود.
وی افزود: در مرحله کنونی رویکرد اسرائیل این است که با استفاده از مرحله انتقال قدرت در آمریکا، این طرح ها را به تصویب برسانیم
مائیر ترجمان گفت که اجرای این طرح ها به خاطر فشارهای واشنگتن به تعویق افتاده بود.
خاورم*387*390* 1324** انتشار دهنده: فردین پازوکی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: