« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
علمی پزشکی
افرادی که دچار استرس و افسردگی هستند از دیدگاه طب سنتی باید غذاهایی را مصرف کنند که دارای طبع گرم و تر هستند و خون خوب و صالحی را در بدن می‌سازند.
آوای رودکوف : عضو انجمن علمی طب سنتی ایران، غذاهای مناسب برای افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی را تشریح کرد.
فاطمه معینی درباره برخی روشهای درمان استرس در طب سنتی اظهار داشت: افرادی که دچار استرس و افسردگی هستند از دیدگاه طب سنتی باید غذاهایی را مصرف کنند که دارای طبع گرم و تر هستند و خون خوب و صالحی را در بدن می‌سازند.
عضو انجمن علمی طب سنتی ایران افزود: افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب بهتر است که در وعده صبحانه، کره محلی همراه با انواع مربا مانند مربای سیب، به، بالنگ، بهارنارنج، پوست پسته، و گل سرخ مصرف کنند.
وی تصریح کرد: برای این افراد در وعده صبحانه، مصرف شیر تازه با شیره انگور, شیر تازه با شکر, سمنو, تخم‌مرغ عسلی با نعنا یا دارچین, زرده تخم‌مرغ با روغن بادام شیرین و شکر, کله‌پاچه با جو, فرنی, شیربرنج, حریره مغز گندم و شکر و روغن بادام بسیار مفید است.
معینی یادآور شد: افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب بهتر است در وعده ناهار و شام، فرنی با آرد برنج، شیر، شکر، هل و گلاب, نخودآب, زرشک‌پلو با مرغ و زعفران و خلال پسته, آش اسفناج با کدو با شیره مغز بادام شیرین, آش ماش با کدو و اسفناج و مغز بادام شیرین, کدو با جوجه مرغ, کدو با ماهی, مغز گوسفند, آبگوشت با گوشت گوسفندی,کباب گوسفندی و ماهی تازه مصرف کنند.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که علاوه بر افسردگی و اضطراب دچار یبوست هستند نیز بهتر است از غذاهایی مانند گوشت بره یا پاچه بره با اسفناج و روغن بادام, جوجه مرغ با کدو, آش ماش با مغز بادام و کدو و اسفناج, پاچه بره با اسفناج و روغن بادام, حریره جو با روغن بادام و شکر, شوربای گوشت جوجه یا بزغاله یا بره مصرف کنند.


منبع سلامت نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: