« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
استاندارهاي ايمني و اخطارهاي لازم و رويه ‌ها را به تمام ساختمان‌هاي پر خطر و غير ايمن كه شناسايي شدند سال‌ها است اعلام كرديم و باز هم اعلام ‌مي‌كنيم.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از 137 آنلاین: بنا بر اظهارات يك  عضو شوراي شهر تهران: در مناطق 11و 12 شهرداري تهران ، 2هزار و سیصد ساختمان در اولویت هستند كه به سرعت بايد نسبت به ایمن سازی ساختمان ها اقدام شود در غير اين صورت ليست املاك ناايمن را اعلام عمومي مي‌كنيم.

"عابد ملكي "شهردار منطقه 12 تهران در گفت‌و گو اختصاصي در رابطه با مسئله  مطروحه اعلام كرد:

استاندارهاي ايمني و اخطارهاي لازم  و  رويه ‌ها را به تمام ساختمان‌هاي پر خطر  و غير ايمن كه شناسايي شدند سال‌ها است اعلام كرديم و باز هم اعلام ‌مي‌كنيم.

اما قانون اجازه نمي‌دهد كه شهرداري وارد ملك مردم بشود و بر آنها اعمال زور كند.

ما استانداردها را به پيوست اخطاريه‌ها اعلام مي‌كنيم و به مالك شرح مي‌دهيم ولي حق مداخله و ورود به حيطه خصوصي ملك افراد را نداريم.

تمام اسناد و مدارك ،اقدامات انجام شده موجود است و ما مي‌توانيم اين اسناد را به هر يك از اعضاي محترم شوراي شهر كه خواستند نشان بدهيم تا درجريان دقيق كار قرار بگيرند ولي مسئله مهم اين است كه مالكان پس از دريافت اخطارها ملزم به ايمن سازي املاك و صنوفشان‌ هستند.

ما تمام تلاش خود را مي‌كنيم تا مالكان را متقاعد سازيم در جهت ايمن سازي املاك خود بكوشند اما در صورت عدم اجرا ايمن سازي عواقب به‌وجو د آمده بر عهده قانون گذار و مالكين است نه شهرداري .

بين مراكز تجاري و مسكوني در نوع مالكيت كه تفاوتي وجود ندارد و در بحث ايمن سازي مالك بايد شخصا اقدام كند و شهرداري هيچ حق قانوني براي ورود به ملك شخص و مرتفع كردن نقاط نا ايمن را ندارد.

 ما هيچ‌گونه مجوزي براي برخورد قانوني با اين مسئله نداريم و متأسفانه حتي حق اعمال جريمه را هم براي اينگونه املاك پر خطر به ما نداده اندو تنها به عنوان يك نهاد ناظر و هشدار دهنده عمل مي‌كنيم.

با وجود تمام اين محدوديت‌ها ما باز هم از پا ننشستيم و اخطارها و هشدارهاي كارشناسان شهرداري مدام براي اين املاك ارسال شده است.

لازم به ذكر است طرحي به عنوان "پلاك ايمن "براي اولين بار در سطح شهرداري تهران ،توسط شهردار و روابط عمومي‌ منطقه12 مطرح شده كه در حال بررسي‌هاي بيشتر و مطالعات دقيق‌تر هستيم كه اميدواريم با راه‌اندازي اين طرح بعد از نصب اين پلاك ‌ها بر املاك ايمن و شاخص كردن املاك نا ايمن قدري مالكان نسبت به اين امر كوشاتر شوند و سطح ايمني در منطقه افزايش يابد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: