« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
بهمئی
مهمان ناخوانده (گرد و خاك) ، به همراه گرماي شديد و قطعي مكرر برق و نارضايتي شديد مردم ، ميزبان اين روزهاي شهرستان بهمئي
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،از عصر ديروز   پدیده گرد و خاک در شهرستان بهمئی به وقوع پیوسته است که هم اینک در این شهر میزان دید افقی کاهش یافته  و این شرایط موجب توقف برخی از امور و فعالیت های مردمی شده است.   
 به دلیل شرایط جوی و بروز گرد و خاک شدید، میزان آلایندگی هوا در شهر لیکک ازعصر ديروز چهارشنبه تا کنون افزایش داشته است.
اکنون میزان دید افقی درشهرستان بهمئي به كمتر از يك هزار متر رسيده است كه در كنار اين معظل ، قطعي مكرر برق در روزهاي اخير  نارضايتي مردم نقاط مختلف شهرستان بهمئي را به دنبال داشته است.
شاید بتوان گرمای امسال شهرستان بهمئي را بی‌سابقه‌ترین نوع گرما در چند سال اخیر دانست، گرماي شديد ، هواي شرجی  ، نزدیک شدن و گذشتن دمای بسیاری از مناطق اين شهرستان از ۵۰ درجه سانتی‌گراد و تداوم داشتن این جریانات از خردادماه امسال تاكنون ، شهروندان اين اين شهرستان را دچار مشكل كرده است.
هر چند گرماي اين روزها در شهرستان بهمئي  اثرات منفی خود را بر ساکنان این شهرستان دارد ولی از جنبه‌های مثبت آن می‌توان به خوشحالی نخل‌دارانِ جنوبي كشور از جمله شهرستان هاي بهبهان و بهمئي از به ثمر رسیدن محصولات خود اشاره کرد که شاید بتوان آن را یکی از محدود اثرات مثبت گرما در شهرستان بهمئي و خوزستان دانست.
وجود گرد و خاکِ وارد شده از کشورهای همسایه از جمله عراق در استان خوزستان  و برخي از شهرستان هاي استان كهگيلويه و بويراحمد به پدیده تکراری و عادی تبدیل شده است.
شدت گرد و غبار، مشکلات فراوانی به همراه دارد و در این شرایط ضروری است که شهروندان با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، از بروز حوادث بعدی پیشگیری کنند.
هنگام بروز پدیده گرد و غبار و وقوع آلودگی هوا، کاهش میزان دید رانندگان موجب بروز حوادث رانندگی و تصادف میشود و در این مواقع، آمار تصادفات معمولا افزایش می‌یابد.
ضروری است شهروندان در هنگام بروز پدیده گرد و غبار از تردد غیرضروری با خودروهای شخصی خودداری کنند تا از بروز تصادفات در خیابان‌ها و جاده‌های بین شهری جلوگیری شود.

شدت گرد و غبار امروز بر سلامت گروه‌های سنی مختلف تاثیر گذار است، و افرادی که مشکلات تنفسی دارند به ویژه افراد مسن و کودکان باید از گرد و غبار دوری کرده و تا جایی که ممکن است از خانه خارج نشوند و در صورت خروج از منزل حتما از ماسکهای تنفسی استفاده کنند.

افراد عادی نیز در خطر عوارض گرد و غبار قرار دارند، و ضروری است که افراد عادی و سالم نیز در هنگام پدیده گرد و غبار، از ماسکهای تنفسی استفاده کنند.
عکس و گزارش/مسلم مختاري
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: