« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
ایران
سرپرست وزارت نیرو در نشست با وزیر برق سوریه گفت: ایران به واسطه امکاناتی که در صنعت آب و برق در اختیار دارد می‌تواند نقشی بسیار مهم و موثر در بازسازی سوریه و بازگرداندن نور و روشنایی به خانه‌های مردم مسلمان سوری داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛«ستار محمودی» امروز در دیدار با «زهیر خربوطلی» در تهران افزود: ایران برای آموزش نیروی انسانی متخصص سوریه در صنعت آب و برق از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که می‌تواند در تسریع روند بازسازی سازی سوریه به دست متخصصان سوری بسیار موثر باشد.

به گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: ظرفیت‌های ایران و شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های تولید، توزیع و انتقال برق و تجهیزات نیروگاهی در منطقه بی‌نظیر است و بسیاری از تولیدات ما در این زمینه‌ها قابلیت رقابت با برندهای معتبر جهانی را دارد.

محمودی یادآوری کرد: در این نشست توافقنامه‌هایی در زمینه بازسازی و تعمیر تجهیزات نیروگاهی و البته تولید چند نیروگاه در سوریه امضا شد که می‌تواند به بازگشت سریع سوریه به شرایط عادی کمک کند.

«پیام وزارت نیرو جمهوری اسلامی ایران بازگرداندن روشنایی و نور به خانه‌های مردم است؛ در حالی که بسیاری از تروریست‌ها و حامیانشان در چند سال گذشته پیامی جز تاریکی و وحشت برای مردم سوریه نداشته‌اند.

وی تاکید کرد ایران در سخت‌ترین شرایط کنار مردم سوریه باقی ماند و در دوران پسابحران و بازسازی نیز مردم سوریه را تنها نمی گذارد.

 ایران و سوریه همواره در کنار روابط عمیق سیاسی،در زمینه اقتصادی نیز روابط گسترده ای دارند؛ این روابط فقط به تجارت کالا خلاصه نمی شود و صادرات خدمات فنی مهندسی (از جمله احداث نیروگاه) را نیز دربرمی گیرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران چندی پیش در مورد روابط تجاری 2کشور گفت: در چهار ماه نخست پارسال، صادرات ایران به سوریه 29 میلیون دلار بود که این رقم در مدت زمان مشابه امسال (تا پایان تیرماه) به 58 میلیون دلار رسید.

«فرزاد پیلتن» افزود: ترکیبات آلی، مکمل‌های دارویی، شیرخشک، قطعات توربین بخار، دستگاه بیهوشی، شیرآلات، استریلیزه کننده‌های طبیعی و دستگاه‌های رادار از عمده‌ترین اقلام صادر شده به سوریه بودند.

با توجه به موفقیت های سوریه در جنگ با تروریست ها، نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی دمشق 6 سال متوقف شده بود، در مرداد و شهریورماه امسال در پایتخت این کشور برگزار شد.

ایران با پاویونی به وسعت 600 مترمربع و حضور 30 شرکت در این نمایشگاه حاضر شد.

نمایشگاه تخصصی با عنوان «بازسازی سوریه» نیز از بیست و هشتم شهریور تا اول مهرماه برگزار می شود که جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این نمایشگاه برنامه جامعی دارد.

بررسی ها نشان می دهد بر پایه آمارهای سازمان توسعه تجارت ایران، تراز تجاری جمهوری اسلامی ایران و سوریه از سال 1386 تا پایان پارسال همواره به سود ایران مثبت بوده است.

بررسی مبادلات تجاری تهران- دمشق در این دوره نشان می دهد در سال 1389 بالاترین میزان مبادلات 2 کشور به 545 میلیون و 200 هزار دلار رسید که از این رقم سهم ایران 94.6 درصد و بقیه مربوط به طرف سوری بود.

میزان صادرات ایران به سوریه در سال 1389، 515 میلیون و 800 هزار دلار و ارزش واردات از این کشور 29 میلیون و 400 هزار دلار رقم خورد.

کمترین میزان مبادلات تجاری ایران و سوریه از سال 1386 تا پایان مهرماه امسال به سال 1393 مربوط می شود که 109 میلیون و 121 هزار دلار. ایران 91.6 درصد از این مبادلات و سوریه بقیه را از آن خود ساخت.

صادرات ایران به سوریه در سال 1393 به 99 میلیون و 955 هزار دلار و واردات از این کشور به 9 میلیون و 166 هزار دلار رسید.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: