« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمدیکی از مهمترین راهکارهای مقابله با خشکسالی و کم آبی را پروژه های آبخیزداری دانست که با افزایش سطح منابع آبی و افزایش سطخ سفره های آب زیرزمینی تاثیر مهمی در کاهش اثرات خشکسالی دارند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای 8 پروژه آبخیزداری در استان خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در نقاط مختلف استان و در 8 شهرستان اجرا می شود.


سعید جاویدبخت در ادامه افزود: این پروژه ها هم اکنون در مراحل فرایند مناقصه قرار دارند  و  بعد از سیر مراحل قانونی مناقصه، در مناطقی چون جلیل سپیدار در شهرستان بویراحمد، سی‌سخت در شهرستان دنا، دریلاوآبگندی در شهرستان گچساران، نهضت آباد در شهرستان کهگیلویه، تی تل در شهرستان باشت، موگر در شهرستان لنده، سرفاریاب در شهرستان چرام و گچ بلند (پشت تاوه) در شهرستان بهمئی اجرا می شوند.

جاویدبخت محل تامین اعتبار این پروژه ها را  اعتبارات ملی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه ها به صورت مکانیکی و در قالب سازه هایی چون سنگی ملاتی، سنگی گابیونی، خشکه چین و پخش سیلاب در استان اجرا می شوند گفت: این پروژه ها با هدف کنترل فرسایش خاک، کنترل سیلاب های فصلی، ذخیره نزولات آسمانی، افزایش سطح سفره آبهای زیرزمینی و منابع آبی پایین دست حوزه از قبیل چاه و قنوات، تثبیت بستر رودخانه و جلوگیری از ورود رسوب به مخزن سدهای پایین دست احداث خواهند شد.



معاون آبخیزداری یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با خشکسالی و کم آبی را پروژه های آبخیزداری دانست که با افزایش سطح منابع آبی و افزایش سطخ سفره های آب زیرزمینی تاثیر مهمی در کاهش اثرات خشکسالی دارند.

پروژه های آبخیزداری در استان کهگیلویه و یویراحمد از اواخر دهه شصت شروع شدند که تاکنون اعتباری بالغ بر 395 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده اند.

میزان مطالعات انجام شده توسط معاونت آبخیزداری  دراستان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدا تا پایان سال 1395 برابر 1409359 هکتار بوده که در همین دوره زمانی، میزان مطالعات تفصیلی-اجرایی برابر با 620069 هکتار، میزان عملیات مکانیکی 2311568 مترمکعب، و میزان عملیات بیولوژیکی و مدیریتی 304717 هکتار بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: