« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۲۳۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
پایگاه خبری آوای رودکوف:وزیر آموزش و پرورش از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا نیمه اول شهریور ماه خبر داده است در حالی که تامین اعتبار آن در هاله ای از ابهام است.

به گزارش شبستان، زمانی نیامده است که وزارت آموزش و پرورش مطالبات و معوقات نداشته باشد. این وزارت خانه عریض و طویل  4 دهه است که با کمبود بودجه رو به رو است. گویا مشکل کمبود بودجه با آمد و رفت دولت ها حل نمی شود.هر وزیری می آید پاسخش به مطالبات و معوقات فرهنگیان کمبود بودجه است.

یکی از این معوقات و مطالبات مربوط به فرهنگیان بازنشسته  سال 1396 است.  در هفته های اخیر چندین بار در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کرده اند.شرایط اقتصادی کشور و  گرانی که در جامعه حاکم شده است، آنان را بیشتر از هر زمان دیگری نگران کرده است. به همین دلیل، فرهنگیان بازنشسته برای رساندن صدای خود به وزیر آموزش و پرورش و مسئولان مقابل این وزارت خانه تجمع می کنند.

اعتباری  که تحقق آن  مشخص نیست

 در لایحه بودجه سال 97 مبلغ 3500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از محل اعتبار یک درصد برداشت از هزینه‌های شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت اختصاص یافت اما این اعتبار باید از سوی شرکت ها به وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود که  میزان زمان تحقق  آن در هاله ای از ابهام است.

یکی از فرهنگیان بازنشسته خانم به خبرنگار شبستان می گوید: سی است که در وزارت آموزش و پرورش خدمت کرده ام. سال 96 بازنشسته شده ام اما تاکنون هیچ پاداش خدمتی دریافت نکرده ام.

او ادامه می دهد: پاداش پایان خدمت ما حدود 90 میلیون تومان می شود. 10 ماه پیش این پول ارزش داشت. با وجود شرایط اقتصادی امروز پول ما کم ارزش شده است و زمانی که آنان پرداخت کنند، بی ارزش می شود.

یکی دیگر از فرهنگیان بازنشسته نیز می گوید: نامه ای را به رییس مجلس شورای اسلامی، رییس جمهور و دفتر مقام معظم رهبری ارسال کرده ایم تا به شرایط ما رسیدگی شود. اگر تجمع یا اعتراضی داریم، به هیچ عنوان سیاسی نیست. بلکه ما حقمان می خواهیم.

تسویه حساب با فرهنگیان تا شهریور ماه

در همین ارتباط؛ وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با رسانه ها از پرداخت پاداش پایان خدمت خبر داده است و گفته است؛اینکه تامین بودجه پرداخت پاداش پایان خدمت از کدام محل باشد چندان اهمیت ندارد بلکه مهم پرداخت آن است: سازمان برنامه و بودجه قول‌هایی به ما داده است تا پاداش پایان خدمت طی سه مرحله به بازنشستگان پرداخت شود.

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه ظرف هفت تا هشت روز آینده اولین قسط از پرداخت سه مرحله‌ای پاداش انجام می‌شود، گفت: تا 15 شهریور دو مرحله دیگر پاداش همکاران بازنشسته در سال 96 را تسویه خواهیم کرد.

 

پرداخت معوقات فرهنگیان به ویژه پاداش پایان خدمت آنان مسئله ای است که همواره وجود دارد و در همین ارتباط، میرحمایت میرزاده، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی می گوید: هنگامی که  لایحه دولت به مجلس ارایه می شود،  مشخص است بودجه آموزش‌وپرورش کسری دارد، پاداش پایان خدمت نیز قابل پرداخت نیست.  تا زمانی که بودجه براساس عملکرد پرداخت نشود، همیشه با کسری بسته شود این مشکلات وجود خواهند داشت.

دولت باید بودجه وزارت آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهد و بر اساس عملکرد این بودجه را تعیین کند و به مجلس شورای اسلامی دهد، این کار در اولویت دولت قرار نمی گیرد و مجلس نیز نمی تواند بار مالی به دولت تحمیل کند.

یکی از عمده ترین دلایل نارضایتی فرهنگیان و تجمع هایی که آنان در مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش انجام می دهند، تاخیر های زیاد در پرداخت معوقات است. اگر این معوقات به موقع پرداخت شود این حجم از ناراضایتی نیز به وجود نمی آید. متاسفانه هر دولت مردی که بر روی کار می آید، شعار اولویت به نظام تعلیم و تربیت را در سخنرانی های خود دارد و مسیر توسعه کشور را آموزش و پرورش می داند اما در عمل ، در این مسیر قرار نمی گیرند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
جهان تقی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
این ۱۰روزهم میرسدومیگذردوبازهم سرمابی کلاه میماند.این حرف وزیرهم مثل وعده های دورغین جناب الهیارترکمن وسخنگوی دولت وبقبه هست دروغ ودروغ ودروغ....جای تعجب دارد آیا فکرنمیکنند این تاریخها هم میرسدواونوقت چه جوابی دارند...بیچاره فرهنگیان وبخصوص مابازنشسته های فرهنگی که دیگه هیچ امیدی نداریم حالا این ۷۰تومان ما چقدر ارزش داره که نمیخان بدن بهمون من نمیدانم ایا ارزش داره اینهنه قول دروغ؟ بابا یکنفر دهها هزارمیلیارد برمیداره و میره کاناداو آمریکا خیلیاش هم توکشورمیمونندو ککشون نمیگزه اسمش هم میگذارنداختلاس ولی به فرهنگیان وبازنشسته هاکه میرسه کن فیکون میشه و پولی نیست
باز نشسته فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
سلام.ذخیره مرخصی باز نشستگان فرهنگی سال 95بعد از گذشت دو سال فقط
15درصد آن پرداخت شده
دو سال انتظار زمان کمی نیست
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: