« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۳۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۶
نام نیک گر بماند ز آدمی           به کزو ماند سرای  زرنگارآوای دنا-حاج یدالله مرادی:آموزش و پرورش دستگاه سازنده ، انسان ساز، گسترده و محور فرهنگ جامعه است که استمرار نظام جمهوری اسلامی مرهون آن است.  بدان علت که مبانی اعتقادی و آموزه های قرآن و گسترش و ترویج روح معنویت و انسان گرایی و هدایت از اهداف  تعریف شده آن بوده، لذا این مأموریت خاصه برای تحول و دگرگونی و تبدیل انسان زمینی به انسان آسمانی را متوجه این دستگاه نمود و در قانون اساسی و اسناد بالا دستی و در دوره اخیر  هم با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این ماموریت را به صورت ویژه و انحصاری در این رابطه یافته است که لازمه موفقیت و صحت و مطلوبیت در انجام این هدف متعالی برخورداری از نیروهای انسانی توانمند ، فرهیخته  ، مدیر و متصل به منابع غنی دینی و قرآنی از یک طرف و معلمی بالنده و امانت دار و آموزش دیده و کارآمد در طرف دیگر است. در این راستا سالهاست  که به تبع تغییر دولتها و فعل و انفعال سیاسی این مرکز رشد و توسعه جامعه دچار جزر و مدهای بسیار شده است.واز این طریق اسیب ها و زخمهای بسیار برداشته است بطوریکه آثاراین میدانداریهای سیاسی درهر دوره ای دردیگر ابعاد جامعه هم نمود وبروز داشته است. آنجا که اموزش وپرورش با صلابت ورعایت شان ومنزلت معلم وحرکت برمسیراصول تعلیم وتربیت اسلامی حرکت نموده رشدیافتگی همه ارکان اجتماعی و درخشش فرزندان دیارمان در عرصه های علمی ، هنری ، ورزشی و... در محیط های داخلی و بین المللی جلوه روشنی داشته و دارد.اما آموزش و پرورش استان مان و طاهری:اینجانب این افتخار را همیشه برای خود دارم که از سال اول انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با ایجاد چندین فرصت با علم و آگاهی در کسوت معلمی درآمدم و با وجودی که چندین مرتبه شرایطی ایجاد شد تا به دستگاههای پررنگ تر و «چربتر» درآیم به خود نهیب زدم که ردای فخرآور و گرانمایه معلمی را با عناوین رنگارنگ سایر مشاغل از دست ندهم.در طول 34 سال گذشته موفق شده ام تا بسیاری از طرحها و برنامه های آموزش و پرورش را درک و لمس کنم ، زیبائیهای اندیشه فرهنگی وشیرینی عشق به معلمی را بارها چشیدم وبسیاری از دگرگونیها و تغییرات مدیریتی را از سطوح عالی تا پایین با همه تلخیها و ناهنجاریها مشاهده و بعضاً چوب تر کینه و عداوت سیاست بازان این حوزه فکری و انسانسازی را هم بر تن خود پذیرا بوده ام اما  به شغلم و معلمیم و رسالت فرهنگی ام مفتخر بوده وکارکرد وزرای دوره های گذشته جمهوری اسلامی و مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی را در عالم واقع دیده ام اما: چهره ، فکر ، روش و دقت و ظرافت حاج آقای پرویز طاهری را نه صرفاً در ردای مدیر کلی،بلکه در قامت معلم بودن شأن وشخصیت معلمی  ودینی  و علمی ایشان رامشاهده  و بدان شهادت می دهم.مفهوم تفسیر قرآن و کاربردی کردن آیات در مدار آموزش را بعد از سی سال از ایشان آموختم -رعایت حق واحترام و شأن و مدیریت فرهنگی را از چشمه زلال قرآنی با عمل ایشان یافتم .-روح استقلال و صلابت فرهنگی و اصلی بودن آموزش و پرورش در مدیریت جامعه  در توانایی و اقتدار ایشان ظهور و بروز کرد.-ساده زیستی و غنای طبع و رعایت مبانی عقیدتی و پایبندی به اصول فکری و ارزشی از زیبائیهای رفتار عملی ایشان بوده و در حقیقت باید اعتراف کرد که:طاهری آموزش و پرورش را تطهیر داد تا خود را و رسالتش را بیابد . ایشان عزت و عظمت آموزش وپرورش  را با هیچ کس و هیچ چیز قابل مقایسه نمی دانست و معتقد بود که باید هر مقامی در هر جایگاهی برای تطهیر خود و انجام مطلوب وظایف به آموزش وپرورش تمسک جوید و اجازه نمی داد که این دستگاه انسان ساز برای رفع کمبودها و مشکلاتش دست به دامان افراد و عناوین و نهادهای دیگر شود.  دون شأن معلم می دانست که برای رفع نیازهای دنیوی (شخصی یا کاری ) از دنیاطلبان درخواست نماید. خانواده آموزش وپرورش را بزرگ و غنی و توانمند دانسته و رفع نیازها را درون این خانواده حل شدنی می دانست .در نگرش وی کرامت معلم و حریت آن ایجاب می کرد که مستقل از جریانات و گروهها و دسته جات سیاسی ،قومی و فکری بوده و فقط تابع آرمانها وآموزه های قرآنی و اهداف بلند نظام اسلامی و راهبردهای تعیین شده مقام ولایت باشند.شاعر و ادیب ولایی با طبع ظریف و سخنوری شیوا و در عین حال با قاطعیت و صلابت و شفافیت در تصمیم گیریهای اداری و پاکدستی و پاک سیرتی از او مدیر کلی ساخته بود که به دور از تشریفات و عناوین ، نوعی پالایش در سیستم آموزش و پرورش ایجاد کرد که در عین کمبود مالی هم به حذف پرداخت های زاید و ناصواب پرداخت و هم با مدیریت عملکردی خود سلامت و صحت در مسیر همه جانبه  گرایانه را در سراسر استان اعمال نمود.در کلام آخر باید از نیکان یاد کرد که اینان سرمایه روزگارند و آموزش و پرورش برای تداوم و سلامت عملکرد به طاهری و طاهری ها که اندیشه هایشان الهام گرفته از آموزه های مدیریتی و تربیتی قرآنی است نیازمند می باشد. والعاقبة للمتقین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
0
0
با سلام خدمت مدیریت سایت
مطالب آقای مرادی خوب به دل نشت و واقعا حق مطلب را ادا نمودند
اتفاقا وقتی مطالب آقای مرادی را خواندم به این نکته فکر کردم که انسان بعد از رفتن یک مدیر ویا ....... بایدبزرگی خود را نشان دهند این روزها در آموزش وپرورش استان کسانی هستند که خود را خیلی ذلیل وخوار می کنند و برای بقای خود به شخصیت ممتاز آقای ....... توهین کنند خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند
نماد
|
France
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
0
0
نماد توانمندی وشایستگی ایشان همین مدیرانی بود که فضای آموزش وپرورش را چنان سیاسی -امنیتی کرده بود که دل هر فرهنگی را بدرد آورد.وامصیبتا از این همه توانمندی وشایستگی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: