« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
طب اسلامی -سنتی
ناحیه حجامت عام به دستگاه های مهم و کلیدی بدن مثل سر ، ریه ها ، قلب ، کبد ، طحال ، دستکاه گوارش ، لوزالمعده ، سیستم لنفاوی ،سیستم دفاعی و عصبی بسیار نزدیک و بسیار اثر گذار است.
به گزارشپایگاه  خبری آوای رودکوف؛حجامت روشی است که مقداری خون از طریق لیوان از نواحی خاصی از بدن دریافت می‌شود. روش انجام آن عبارت است از ‏ایجاد انباسط به وسیله یک دستگاه مکنده به قطر یک لیوان که مقدار انبساط عضلانی ناشی از مکش آن حداقل به 14 میلیمتر در ‏رأس گنبدی برسد.

جایگاه : حجامت عام از جمله حجامت های ناحیه تنه می باشد که محل آن بین دو کتف (در رأس مثلث بین دو کتف)؛ حدود مهره های سوم و چهارم سینه ای(T3 و T4) قرار دارد و به عبارتی لبه بالایی لیوان حجامت زیر مهره هفتم گردنی قرار می گیرد.در طب اسلامی به حجامت بین دو کتف توجه ویژه ای مبذول گردیده است این حجامت در جایی به عنوان حجامت فریادرس و در جای دیگر ‏حجامت نافع نام گذاری شده است.

در روایتی است که در حالی که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله حجامت می فرمود ، حضرت ‏جبرئیل علیه السلام نازل شد و جای حجامت را به ایشان نشان داد و فرمود اینجا را حجامت کن و بالاتر را حجامت نکن که موجب ‏فراموشی است ، بنابراین جای حجامت کتف با هدایت فرشته وحی نشان داده است و این امر ما را به ساختار ویژه فیزیولوژیک این ‏ناحیه بدن و اهمیت بالای آن معطوف می سازد. ناحیه حجامت عام به دستگاه های مهم و کلیدی بدن مثل سر ، ریه ها ، قلب ، کبد ، طحال ، دستکاه گوارش ، لوزالمعده ، سیستم لنفاوی ،سیستم دفاعی و عصبی بسیار نزدیک و بسیار اثر گذار است.

حجامت عام در فصل بهار و پائیز بر همه مزاجها تأثیر دارد و در فصول تابستان و زمستان باید طبق نیاز بعضی ‏مزاجها در صورت نیاز انجام گردد. خصوصاً در زمستان مزاجهای سرد نباید حجامت کنند و در بهار و پاییز جهت تازه شدن خون، پیشگیری از ازدیاد خون و تقویت سیستم ایمنی و کاهش حساسیت فصلی و دیگر ‏بیماریهای سال می توان انجام داد که برای همگان توصیه می شود . بیشترین توصیه انبیاء و اولیاء و دانشمندان طب سنتی به انجام حجامت در همین نقطه از بدن می باشد.

نظر به نزدیک شدن  موسم بهار واهمیت انجام حجامت دراین فصل انشائ الله در آینده مطالب دیگری در همین ارتباط محضر خوانندگان عزیز ارائه می شود.                                                   

گردآورنده :  محمدسعید سعیدی مربی ومدرس طب اسلامی وسنتی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: