« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:
مدیر کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود ظرفیت های مورد نیاز برای احیای گیاهان داروئی، بر لزوم راه‌اندازی باغ گیاهان داروئی در استان کهگیلویه و وبیراحمد دلالت دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، فاطمه اسدی اظهار داشت: احیای گیاهان داروئی در معرض انقراض در با توجه به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم و ضرورت راه‌اندازی باغ گیاهان داروئی در این استان دلالت دارد.

مدیرکل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مقدمات کار برای اجرای طرح باغ گیاهان داروئی در این استان فراهم است به‌طوریکه در این باغ تمامی گونه های گیاهی و دارویی استان احیا می‌شود.

وی از واگذاری حدود ۱۲ هزار مترمربع زمین به بخش خصوصی در رابطه با طرح باغ گیاهان داروئی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اذعان داشت: در حالیکه در در این زمین گونه های در معرض انقراض احیا می شود؛ کارگاهی تجهیز و آماده سازی شده است.

اسدی از انجام مراحل کشت و پرورش گیاهان دارویی، برداشت، خشک کردن، فرآوری گیاهان دارویی و بسته بندی و مدیریت فروش گیاهان دارویی در این مکان، سخن گفت و یاد آور شد: با تحقق این مهم آمار بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد، نصف می‌شود.

وی تصریح کرد: در حالیکه درشرایط خشکسالی گیاهان دارویی به آب زیادی احتیاج ندارند؛ فعالیت در موضوع گیاهان داروئی، تاثیر چشمگیری بر اشتغال پایدار استان خواهد داشت.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: