« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
انیسون که آن را بادیان رومی و رازیانه رومی نیز می نامند، گیاهی با دانه های بسیار معطر است. انیسون از تیره چتریان است و با دانه هایی سبز رنگ، گلابی شکل و کوچک که دارای خواص درمانی بسیاری می باشد.

پایگاه خبری آوای رودکوف- معصومه صادقی:درمورد خواص بادیان چه می‌دانید؟ آیا شما هم فکر می‌کنید بادیان همان رازیانه است؟ خواص بادیان یا رازیانه بسیار شبیه به هم است. این دو گیاه از لحاظ ظاهری و خواص، به یکدیگر شبیه هستند. بادیان به عنوان ادویه در تهیه بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. این گیاه خواص دارویی فراوانی دارد. بادیان سرشار از املاح معدنی، ویتامین‌ها و مواد مغذی است. از خواص آن می‌توان به درمان بیماری دیابت و تسکین اعصاب اشاره کرد. بادیان همان انیسون است. این گیاه با نام بادیان رومی هم شناخته می‌شود.

بادیان گیاهی خوش عطر و دارویی است که در مصر باستان نیز از آن برای درمان بیماریها استفاده می شد. ارتفاع آن تا 1 متر می‌رسد. میوه آن دانه‌های بادیان است. بادیان برای ایجاد طعم متفاوت در غذاها استفاده می‌شود. تنها بخش قابل استفاده گیاه، دانه و برگ بادیان است. برگ بادیان به عنوان سبزی استفاده می‌شود. بادیان خواص متنوعی دارد و برای اولین بار در مدیترانه پیدا شد. از دانه بادیان روغن هم تهیه می‌شود. بادیان درمانی طبیعی برای بسیاری از بیماری‌ها است. از بهترین ترکیبات بادیان می‌توان به آنتول اشاره کرد. این ترکیب آنتی‌اکسیدان قوی است. مقدار کمی از این گیاه، خواص فوق‌‌العاده‌ای برای سلامتی دارد.

معجزه ی بادیان رومی یا انیسون در درمان مشکلات گوارشی:

ارزش غذایی بادیان:
هر قاشق غذاخوری دانه بادیان، 23 کالری دارد. بادیان چربی بسیار کمی دارد. این گیاه دارای فیبر، پروتئین و کربوهیدرات است. بادیان مقدار زیادی آهن، منگنز، فسفر و سدیم دارد. از دیکر ترکیبات آن می‌توان به مس، پتاسیم و کلسیم اشاره کرد.

تقویت دستگاه گوارش با مصرف بادیان:
یکی از بهترین خواص بادیان رومی بهبود مشکلات دستگاه گوارش است. بادیان برای هضم غذا بسیار مفید است. همان‌طور که گفتیم این گیاه حاوی فیبر است. فیبر مانع از بروز یبوست می‌شود. مصرف فیبر برای درمان معده درد و جلوگیری از بروز نفخ مفید است. خواص بادیان کوهی در رفع مشکلات گوارشی موثر است. این گیاه عملکرد روده را بهبود می‌بخشد. همچنین باعث افزایش باکتری‌های مفید روده هم می‌شود. بادیان گازهای معده را رفع می‌کند و مانع از بروز زخم معده می‌شود.

پیشگیری از بروز زخم معده:
زخم معده عارضه دردناکی است. احساس سوزش سر دل، حالت تهوع، سنگینی معده و… از نشانه‌های زخم معده است. خواص بادیان از ایجاد زخم معده جلوگیری و دیواره معده را تقویت می‌کند. با مصرف بادیان ترشح اسید معده کاهش پیدا می‌کند؛ به این ترتیب معده دچار زخم نمی‌شود.

خواص بادیان برای چاقی:
همان‌طور که اشاره کردیم بادیان دستگاه گوارش را تقویت می‌کند. این گیاه اشتها آور است. از خواص بادیان برای چاقی استفاده می‌شود. بادیان بدون هیچ گونه عوارض جانبی بدن را به آرامی چاق می‌کند. برای افزایش اشتها بهتر است یک ساعت قبل از خوردن غذا دمنوش بادیان مصرف کنید.

فواید بادیان برای زنان
تعادل هورمونی
از خواص بادیان ستاره ای برای زنان استفاده می‌‎شود. بادیان ترشح هورمون‎ها را تنظیم می‌کند. از خواص بادیان رومی می‌توان به قاعده آور بودن اشاره کرد. بادیان دردهای پریود را تسکین می‌بخشد و از بروز حالت تهوع و یبوست در دوران پریود جلوگیری می‌کند. از فواید بادیان به عنوان چای یا جوشانده برای درمان کمر درد پریود استفاده می‌شود. بادیان طبع گرم دارد و مانع از سردی رحم می‌شود.

رفع علائم یائسگی
یائسگی فرایندی طبیعی در بدن زنان است. موقع بروز آن علائمی مثل گر گرفتگی، سردرد، خستگی، خشکی بیش از حد پوست، کاهش هورمون‌های جنسی و… به وجود می‌آیند. مصرف بادیان می‌تواند تا 70% در بهبود علائم یائسگی موثر باشد. یمی از مهم‌ترین املاح معدنی بادیان کلسیم است. بادیان در پیشگیری از بروز پوکی استخوان بسیار موثر است. زیرا یکی از عوامل بروز پوکی استخوان کاهش هورمون استروژن در بدن است و بدن طی یائسگی دچار این مشکل می‌شود. اما با مصرف بادیان از بروز آن جلوگیری می‌شود.

افزایش میل جنسی:
از خواص بادیان ستاره ای می‌توان به بهبود میل جنسی اشاره کرد. بسیاری از زنان دچار کمبود میل جنسی می‌شوند. بادیان دارویی طبیعی برای رفع این مشکل است. از خواص بادیان می‌توان برای افزایش تمایل جنسی استفاده کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: