« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۶
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: امتحانات نهایی پایه متوسطه امسال برای نخستین بار در سه مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش آوای رودکوف از یاسوج، علی رحیمی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه امسال برای نخستین بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخور پوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون برگزار می‌شد.

وی تصریح کرد: در صورت نبود این مجوز دانش آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد باید کیلومتر‌ها راه سخت گذر را با خودرو یا موتورسیکلت برای شرکت در این آزمون پیمایش می‌کردند.

رحیمی بیان کرد: ۱۲۰ دانش آموز در این چهار حوزه امتحانی علاوه بر خطرات جاده‌ای و احتمالی، حتی هزینه‌های زیادی را برای طی کردن در مسیر‌های سخت گذر می‌پرداختند.

وی عنوان کرد: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانش آموزان استان در هفت حوزه برگزار می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش سه هزار و ۷۱۱ دانش‌آموز عشایری را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: این دانش‌آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار گرفته اند.

دانش آموزان عشایری، ۴ درصد از جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد را تشکیل می‌دهند و مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: