کد خبر: ۳۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
سیاسی؛
سمیناری با موضوع انتخابات و با عنوان، کشور را تیم مدیریتی هدایت می کند نه یک فرد خاص برگزار شد.

تیمهای مدیریتی علت موفقیت یا شکست دولتها

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف بنابر اعلام روابط عمومی سمینار انتخابات، در این سمینار دکتر حجت بقایی صحبتهایی داشتند که خلاصه شنیده ها را جهت اطلاع مخاطبین منتشر می نماییم:

تاریخ را که مطالعه کنید کار تیمی موثر کلید پیروزی دولتها و موفقیت افراد در بخشهای مختلف است ، اگر هم افرادی موفق بوده اند به واسطه تیم همراهشان بوده که توانسته اند موفقیتهای بزرگ را کسب نمایند .

بحث موسسات تجاری و شرکتهای تولیدی را امروز کار ندارم ، شما در احزاب اگر دقت کنید ، احزابی که شیفته و مجذوب قابلیتها ، تجربیات و دستاوردهای افراد بوده اند ، فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده اند چرا که با جدا شدن آن فرد خاص از حزب ، حزب دچار نقصان شده و تا فرد بعدی در کما به سر می برد و چه بسیار احزابی که دیگر نتوانستند به روزهای روشن خود بازگردند.

پس در احزاب فرد عامل موفقیت و پیشرفت نیست . بلکه این تیم است که می تواند حزب را زنده نگه دارد .

اما این موضوع را هم نباید فراموش کرد که عملکرد تیم خواه ناخواه تحت تاثیر افراد تشکیل دهنده آن تیم قرار دارد .

این یک موضوع دوپهلو و بسیار حساس است، اینکه افراد در پیشرفت موثر هستند یا تیم ؟

در اصل این تیمها هستند که موفقیت مجموعه را تضمین می کنند اما این تیم باید افرادی را داشته باشد که کار خودشان را می کنند، و این تیم باید افرادی را تربیت کند که بلا فاصله جایگزین افراد قبلی شوند. و همچنین این تیم یک سکاندار می خواهد در صورتی که سکاندار همه کاره نیست، اگر سکاندار را غرور بگیرد و گمان کند همه کاره است تیم از هم می پاشد و مجموعه آسیب می بیند.

پس اینکه یک نفر اعضای موثر برای تیم انتخاب کند و یا اینکه عملکرد تیم به گونه ای باشد که ناخودآگاه افراد موثر در جایگاههای مناسب در تیم جذب شوند این خود موضوع فوق العاده ای است .

پس یک نفر تیم را باید انتخاب کند ، و آن یک نفر مدیر یا موسس تیم است .

این انتخاب افراد مناسب برای تیم باید به صورتی باشد که بلافاصله افراد موثر جایگزین شوند و نیازی به نظارتهای دائمی نباشد.

لیکن در تیمها روند جایگزینی افراد بعد از مدتی به صورت جایگزینی افراد آشنا به جای افراد متخصص در آمده و کم کم فاتحه تیم خوانده می شود .

حالا این تیم دارد حزب را مدیریت می کند ، موسسه ای را رهبری می کند و یا دولتی را اداره می کند.

در بسیاری از موارد دولتها از شیفتگی افراد رنج برده اند ، افرادی را بزرگ می کنند و آن افراد در جاهایی به واسطه بزرگی که دارند و به واسطه جایگاهی که برایشان تعریف شده است ، به سیستم دولتی آسیب رسانده اند به همین خاطر اغلب کارشناسان و صاحب نظران معتقدند پیدا کردن یک فرد مناسب برای تصدی مسئولیتهای دولتی بسیار دشوار است و گاه امکان پذیر نیست ، زیرا چنین فردی وجود ندارد ، چرا که چنین فردی وجود خارجی ندارد اما باید بدانید که ابزار موفقیت پایدار دولتها در دست مدیریت است نه فرد ، یعنی در دست یک تیم مدیریتی است .

رییس جمهوری موفق است که تیم کاربردی در حوزه های مختلف داشته باشد . رییس جمهور در تمامی حوزه ها نمی تواند صاحب نظر باشد . مگر اطلاعاتی به وسعت اقیانوسی به عمق یک وجب در تمامی حوزه ها . . .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: