« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
فرماندار لنده :تصمیم‌گیری برای حذف ارگ از مجالس عروسی باید با نیاز سنجی و جایگزین کردن موسیقی‌های حلال همراه باشد

 آوای دنا :شورای فرهنگ عمومی از جمله نهادهای مهم و موثری است که وظیفه سیاست گذاری ، هدایت و نظارت ، تجزیه و تحلیل وضع فرهنگ عمومی جامعه را بعهده دارد و در این راستا با حضور اندیشمندان ، صاحب نظران و مسئولین فرهنگی می تواند بنیانگذار حرکت نو و پویا در همه ابعاد فرهنگی باشد.
چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده در سال 92 با حضور بسیاری از اعضاء در دفتر فرمانداری لنده و با موضوع ساماندهی گروههای موسیقی (ارگ) و تالارها  برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام کیانی اصل امام جمعه لنده با بیان اینکه اُرگ یک دستگاه موسیقی بیگانه است خاطرنشان ساخت: استفاده از ارگ در مراسمات شادی و عروسی در سطح شهرستان لنده از این تاریخ به بعد ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی همچنین به اختلاط زن و مرد در تالارهای عروسی اشاره کرد و گفت: همه تالارهای عروسی ضمن جداسازی مکان‌ها و مجالس زنانه و مردانه باید از ورود ارگ به محل تالار جلوگیری و در صورت تخلف با مدیران تالارها نیز برخورد لازم بعمل اید.

 در این جلسه همچنین مرادی فرماندار لنده با بیان اینکه «ارگ» با آداب سنتی ما سنخیتی ندارد، تأکید کرد: تصمیم‌گیری برای حذف ارگ از مجالس عروسی باید با نیاز سنجی و جایگزین کردن موسیقی‌های حلال همراه باشد تا خلاء ناشی از ارگ با روش‌های نامناسب دیگر پر نشود.

وی ضمن توجه جدی به خواست و نظرات مردم در این خصوص و نیاز به همراهی انها افزود: تحولات جامعه جهانی باعث ورود فرهنگ‌های مختلف به جوامع می‌شود و امروزه شاهد ورود فرهنگ‌های غلط از جمله بی حجابی به جوامع هستیم.

در ادامه جلسه اسماعیل زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده ضمن اشاره به مصوبات جلسه قبل شورا و طرح موضوع جلسه به حدود اختیارات شورا و نقش آفرینی ان در مباحث فرهنگی اشاره نمود و بر لزوم حضور کلیه ی اعضاء در زمان تشکیل جلسه تاکید نموده است.

در این جلسه مصوب شد :

*در خطبه های نماز جمعه و در مجامع عمومی نسبت خطرات و مضرات ارگ تذکرات لازم داده شود.

*همه تالارهای عروسی ضمن جداسازی مکان‌ها و مجالس زنانه و مردانه باید از ورود ارگ به محل تالار جلوگیری و در صورت تخلف با مدیران تالارها نیز برخورد لازم بعمل اید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: