« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
ادامه روند فعلی و توزیع یارانه به تمامی ثبت نام کنندگان دولت را با کسری بودجه مواجه می کند از این حیث با توجه به روحیه دولت که قانون مدار است ، تصور می کنیم باید هر چه سریع تر در جهت حذف یارانه بگیران اقدام شود

 

آوای دنا :غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به  بر اساس قانون مصوب مجلس شناسایی اقشار ثروتمند در اختیار دولت است و این اختیار به طور کامل در قانون به دولت داده شده است اما این که دولت مدعی شود که تمامی افرادی که در ثبت نام برای دریافت یارانه متقاضی دریافت یارانه بوده اند و ثبت نام کرده اند، نیازمند شناسایی می شوند تخلف قانونی نیست اما حرف مبتنی بر منطق نیز نیست.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: واقعیت این است که اگر قرار باشد روح قانون هدفمندی اجرا شود و عدالت مد نظر درباره حمایت از اقشار آسیب پذیر به ورطه اجرا درآید، به هر حال باید ریزشی در جامعه ثروتمند داشته باشیم.

تاجگردون همچنین تصریح کرد: علاوه بر این که دولت برای این که با کسری بودجه و مشکلاتی که دولت قبل با آن رو به رو بود مواجه نشود، باید کنترل و مدیریت جدی تری در دخل و خرج خود داشته باشد.

وی افزود:پیش از این دولت مطرح کرده بود که 10 میلیون ثروتمند را شناسایی کرده است که ضرورتی برای دریافت یارانه در مورد آن ها وجود ندارد بنابراین انتظار داریم هر چه سریع تر در راستای حذف میزان ثروتمندی که شناسایی کرده حرکت کند.

تاجگردون با بیان اینکه نحوه پرداخت یارانه در حال حاضر براساس خوداظهاری افراد است، گفت: دولت در حال بررسی و استخراج اطلاعات افراد با درآمدهای بالا استکه در این راستا تا پیش از توزیع یارانه نقدی تیرماه قدم های بیشتری برداشته می شد.

تاجگردون همچنین گفت:اگر چه درصد بالایی از مشکلات موجود در مسیر اجرای هدفمندی یارانه‌ها ناشی از روند گذشته است اما ما انتظار داریم دولت در شرایط فعلی قانون را اجرا کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که اعتماد داریم که دولت دکتر روحانی در راستای قانون قدم بر می دارد گفت:بدون شک ادامه روند فعلی و توزیع یارانه به تمامی ثبت نام کنندگان دولت را با کسری بودجه مواجه می کند از این حیث با توجه به روحیه دولت که قانون مدار است ، تصور می کنیم باید هر چه سریع تر در جهت حذف یارانه بگیران اقدام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: