« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۲۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
موضوع تقلب صرفاً رمز آشوبی بود که فتنه گران داخلی وحامیان خارجی آنها در اتاق های فکر مدتها قبل از انتخابات طراحی کرده بودند و اما همه میدانستند انتخاباتی که به وسیله خود مردم در قالب هیئتهای اجرایی و نظارتی برگزار میشود امکان تقلب کاملا منتفی است و امکان پذیر نمی باشد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
حمید رضا جمالی:نظام حکومیت ایران بر دو رکن رکین جمهوریت و اسلامیت استوار است.

جمهوری یعنی قرار داشتن حق حاکمیت در دست خود مردم،کلمه جمهوری شکل حکومت را مشخص میکند و کلمه اسلامی محتوای حکومت را تعیین میکند.
حکومت جمهوری یعنی حکومتی که حق انتخاب باهمه مردم قطع نظر از مذهب، رنگ و نژاد و زبان و قومیت است.

کلمه اسلامی محتوای حکومت رابیان میکند یعنی حکومتی که برخواسته از نظر و رأی مردم است باید با اصول و مقررات اسلامی اداره شود.بدین معنی که کسانی که با رأی و نظر مردم انتخاب میشوند نمی توانند و نباید برخلاف اصول اسلام تصمیم بگیرند.
به همین خاطر ملت ایران وقتی رژیم ستمشاهی را ساقط کردند و انقلاب اسلامی پیروز شد در رفراندوم تغییر رژیم سابق به جمهوری اسلامی با بیش از 98% به جمهوری اسلامی رأی دادند.

شکل حکومت بعد از انقلاب در نظر حضرت امام خممینی (ره) آنقدر مهم بود که قبل از رفراندوم تغییر رژیم سابق به جمهوری اسلامی فرمودند ((همه آزادند به هر چه میخواهند رأی بدهند.من خودم به جمهوری اسلامی رأی میدهم و تقاضای برادرانه از شما دارم که به من دراین امر اسلامی کمک کنید ))

بر این اساس اصل جمهوریت و اسلامیت دو اصل جدا ناپذیر در نظام حکومتی ایران است که برای تثبیت،استمرار و تداوم آن ملت بزرگ ایران شهیدان زیادی را تقدیم کرده و هزینه های سنگینی تاکنون متحمل شده است.

غرض از بیان این مقدمه آن است که چرا بعضی ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 جمهوریت و اسلامیت نظام را زیر سؤال بردند و انتخاباتی را که بر اساس معیارها و با سازوکار قانونی که در قانون اساسی و قوانین موضوعه پیش بینی و تدوین شده در آن انحراف ایجاد کردند و با ایجاد بلوا و آشوب چهره نظام مردم سالاری دینی ایران را در نزد جهانیان خدشه دار نمودند.

این انتخابات هم به مثابه سایر انتخابات که بعضی از همین افراد فتنه گر هم منتخبین آن بودند به شکل جمهوری و با همان سازوکار قانونی سایر انتخابات برگزار شد و نکته برجسته و مهم این انتخابات حضور 85% ملت در پای صندوق های رأی بود که افتخار و مباهات نظام اسلامی شد و اگر توطئه و بلوا و فتنه انگیزی فتنه گران نبود میتوانست تبدیل به فرصتی تاریخی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد ولی متأسفانه در انتخابات حضور تاریخی این ملت را تبدیل به تهدیدی کردند که با بصیرت ملت در سایه هدایت و ارشادات مقام معظم رهبری این توطئه در نهم دی ماه سال88 محکوم به شکست شد.

موضوع تقلب صرفاً رمز آشوبی بود که فتنه گران داخلی وحامیان خارجی آنها در اتاق های فکر مدتها قبل از انتخابات طراحی کرده بودند و اما همه میدانستند انتخاباتی که به وسیله خود مردم در قالب هیئتهای اجرایی و نظارتی برگزار میشود امکان تقلب کاملا منتفی است و امکان پذیر نمی باشد.

فتنه گران کسانی بودند که خود را مدعی جمهوریت و دموکراسی میدانستند و مرتب شعار جمهوریت را سر میدادند و در گفتار نه در عمل همیشه از رأی و نظر و حق انتخاب توسط مردم سخن میگفتند اما دیدیم که در مقابل رأی و نظر مردم تمکین نکردند و اصل جمهوریت نظام را نشانه گرفتند.

براستی کسانی که تهمت بزرگ تقلب را به نظام اسلامی ایران نسبت دادند غیر ازاین بود که نگاه آنها به آزادی و جمهوریت و حق انتخاب مردم منفعت طلبانه است و نگاه انتفاعی به این مقوله را داشته و دارند.تضاد در گفتار و عمل آنها حاکی از آن است که این جماعت تا زمانی جمهوریت و حق انتخاب توسط مردم برای آنها ارزش و اهمیت دارد که به نفع خود و جناح آنها باشد و حوادث سال 88 و عدم تمکین آنها در مقابل خواست و رأی مردم مبین این مطلب است که شعار جمهوریت توسط آنها صرفا فریبی بیش برای اذهان عمومی نبوده است.

این جماعت قانون گریز به ظاهر قانونمند به دموکراسی و جمهوریت اعتقاد نداشتند و اعتراضات و خواسته های خویش را از مجاری قانونی پی گیری نکردند و برخلاف موازین قانونی و شرعی با حیله و نیرنگ و با پشتیبانی رسانه های معاند نظام مخصوصا حمایت های مالی و رسانه ای استکبار جهانی و صهیونیست ها به کف خیابانها آوردند و خسارت های زیادی را به نظام و مردم تحمیل کردند.

آنچه از حوادث تلخ در سال88 میتوان نتیجه گرفت این است که هر کدام از شعارهایی که توسط اصحاب فتنه مطرح شد با هدف و قصد کاملا حساب شده بوده که حاصل ساعت ها کار و برنامه ریزی اتاق فکر حامیان خارج نشین آنها بوده است تابه زعم خود بتوانند با بی رنگ کردن و یا کم رنگ کردن این شعارها در اعتقادات و باورهای ملت ایران خلل وارد نمایند تا شاید به مقاصد شوم خود که همان براندازی جمهوری اسلامی است برسند.
در این یادداشت به یکی از آن شعارها که متناسب این نوشتار است اشاره ای کوتاه میشود.

یکی از شعارهای اصحاب فتنه شعار ((مرگ بر اصل ولایت فقیه )) بود که با پاره کردن تمثال مبارک حضرت امام خمینی(ره) همراه بود.
مدیریت بیرونی فتنه88 و پیاده نظام های داخلی و فریب خورده آنها به نقش محوری ولایت فقیه در شکل گیری و پیروزی و استمرار جمهوری اسلامی کاملا واقف هستند و میدانند که آنچه تا کنون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خطرات و بحران های داخلی و خارجی رهانیده ولایت فقیه بوده است.

میدانیم که بحران های زیادی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون توسط استکبار جهانی و ایادی داخلی وی از شرارت گروهک های ضد انقلاب در بدو تأسیس جمهوری اسلامی گرفته تا غائله آبان 59 و تهاجم وحشیانه رژیم بعث صدام و فتنه انگیزی در 18 تیر سال 78 در مقیاسی کمتر از فتنه 88 و هزاران توطئه و تحریم که برای نظام اسلامی ایران تدارک دیده شد ولی همه این توطئه ها و تحریم ها به برکت ولایت مقتدرانه و با تدبیر الهی ولی فقیه چه در زمان حضرت امام (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری با حمایت های مردمی خنثی شدند به همین خاطر است که دشمن رأس خیمه انقلاب یعنی ولایت را که بیانگر اسلامیت نظام است نشانه گرفته بود.

با بررسی اجمالی به این نتیجه میرسیم که دشمنان کور دل جمهوری اسلامی در تمام محاسبات خود خصوصا در توطئه و فتنه سال 88 دچار اشتباه محاسباتی شدند و با نگاه مادی فکر میکردند با چنین اتفاقات و توطئه و فتنه هایی میتوانند پیوند مستحکم میان ملت و ولایت را دچار خلل نمایند اما در روز نهم دی ماه 88 ملت عزیز ایران با غیرت دینی و بصیرت خود به حمایت از ارزش های نظام انقلاب و رهبری به خیابان آمدند و حماسه ای را خلق کردند که باعث حیرت و سردرگمی دشمنان انقلاب و خفت و خاری فریب خوردگان فتنه گر و اصحاب آنها شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
0
متن جالبی بود دستت درد نکنه
مونه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
0
0
متن کارشناسانه وجالبی بود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: