« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
مقایسه نسبت اشتغال در بین استان‌های کشور نشان می‏‌دهد که استان آذربایجان شرقی با 39.6 درصد بالاترین نسبت اشتغال را به خود اختصاص داده و استان کهکیلویه و بویر احمد با 24.9 درصد، پایین‌ترین نسبت اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیش‎تر در کل کشور 9.5 درصد به دست آمده است، مقایسه این شاخص در بین استان‌ها نشان می‎دهد استان خراسان شمالی با 16.2 درصد، بالاترین نرخ بیکاری را داشته و بعد از آن، استان کهکیلویه و بویراحمد با 16 درصد قرار گرفته است. از سوی دیگر پایین‌ترین نرخ بیکاری با 5.1 درصد مربوط به تهران است.

مقایسه نسبت اشتغال در بین استان‌های کشور هم نشان می‏‌دهد، استان آذربایجان شرقی با 39.6 درصد بالاترین نسبت اشتغال را به خود اختصاص داده و استان کهکیلویه و بویر احمد با 24.9 درصد، پایین‌ترین نسبت اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند. نسبت اشتغال در کل کشور 33.6 درصد بوده است.

مقایسه استان‌ها به لحاظ بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی نشان می‏‌دهد، در استان خراسان شمالی بیش‌ترین شاغلان (40.1) در بخش کشاورزی مشغول کار بوده‏‌اند و در مقابل استان تهران با 1.4 درصد کمترین شاغلان در بخش کشاورزی را داشته است. شاغلان بخش کشاورزی در کل کشور 19 درصد بوده است.

در بخش صنعت، استان یزد با 48.2 درصد بیشترین و استان گیلان با 21.3 درصد کمترین شاغلان را به خود اختصاص داده‏‌اند. سهم شاغلان در این بخش در کل کشور، 33.6 درصد بوده، همچنین در بخش خدمات، تهران با 61.9 درصد بالاترین و استان خراسان جنوبی با 36.4 درصد پایین‎ترین درصد شاغلان در بخش خدمات را به خود اختصاص داده‎اند. سهم شاغلان در این بخش در کل کشور 47.4 درصد بوده است.

در واقع نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر کشور با 9.5 درصد رسیده است که این نرخ برای مردان 7.9 درصد و برای زنان 18 درصد برای زنان است. این نرخ در نقاط شهری 10.5 درصد و در نقاط روستایی 7.0 درصد است.

بررسی نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که این شاخص در تابستان 1393 نسبت به تابستان 1392، 0.9 درصد کاهش یافته است. این نرخ در نقاط شهری 1.5 درصد و در نقاط روستایی 0.8 درصد افزایش داشته، همچنین در بین مردان 0.2 و در بین زنان 3 درصد کاهش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: