« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
گودرز باقری فرد از تولید 392 هزار اصله نهال جنگلی در سال جاری توسط  اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، گودرز باقری فرد از تولید 392 هزار اصله نهال جنگلی در سال جاری توسط این اداره کل خبر داد.
معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این نهال ها را شامل کهور، کنار، اکالیپتوس، بنه و بلوط دانست که در شهرستانهای گچساران ،کهگیلویه، باشت، بهمئی و چرام تولیده شده و علیرغم استفاده در طرح های مختلف جنگلکاری، باقیمانده آن ها در هفته منابع طبیعی (15-21 اسفندماه) در اختیار دستگاه های دولتی و نیمه دولتی، شوراها و دهیاران و عموم مردم جهت کاشت قرار خواهند گرفت. ایشان هزینه تولید این نهال ها را 2 میلیارد و 413 میلیون ریال اعلام کرد.

                                                                                         
وی هدف از تولید این نهال ها را افزایش فضای سبز جنگلی، استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی با هزینه کاشت پایین، کاهش فرسایش آب و خاک، تلطیف آب و هوا و توسعه صنعت گردگشگری با ایجاد چشم اندازهای طبیعی ذکر کرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت هایش به تعداد گونه های کاشت شده اشاره کرد و افزود: این نهال ها شامل 270 هزار اصله ازگونه کنار، 42 هزار اصله ازگونه کهور، 70 هزار اصله از گونه اکالیپتوس، 8 هزار اصله از گونه بلوط و 2 هزار اصله از گونه بنه می باشد که این میزان تولید نسبت به سال قبل 100% افزایش داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: