« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۸
سیاست وزیر این است که جمعیت معلمان ۸۰۰ هزار نفر باشد و ۸۰ درصد نیروی آموزشی و ۲۰ درصد نیز اداری باشند که حقوق معلمان به چهار تا پنج میلیون تومان خواهد رسید

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو نظری صبح دوشنبه در اجلاس روسای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: آموزش و پرورش هنوز در ساختار دارای چابکی مناسب نیست و برای موفقیت نیاز است که انعطاف داشته باشد و چابک و چالاک شود.

وی با اشاره به تغییر سیستم آموزش و پرورش از روش ۵۳۴ به روش ۶۳۳، اضافه کرد: این موضوع در زمینه نیروی انسانی مشکلاتی را ایجاد کرد و افراد جدید وارد آموزش و پرورش شدند که با ماهیت این سازمان تناسبی نداشتند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ورود ۱۱ هزار نفر به آموزش و پرورش در قالب طرح مهرآفرین، ادامه داد: ۷۰ درصد این افراد مدرک لیسانس و بالاتر داشتند که برای انجام کارهای خدماتی با مدرک دیپلم وارد شدند.

وی با بیان اینکه ورود بی‌رویه نیروی انسانی باعث شده تا در تهران نیروی انسانی ۸۲ درصد زن و ۱۸ درصد مرد باشد، اذعان داشت: ساماندهی نیروی انسانی اولین سیاست آموزش و پرورش است که باید ترکیب نیروها مدریت شود.

نظری با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲۵ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته شده و هیچ نیروی جدیدی وارد نشده است، افزود: با این کار، در زمینه مدیریت نیروی انسانی در آموزش و پرورش ۱۵هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی شد و ۲۰ درصد به حقوق معلمان اضافه شد.

حقوق معلمان به پنج میلیون تومان افزایش می‌یابد

وی سیاست آموزش و پرورش در سال آینده را انقباضی دانست و تاکید کرد: سیاست وزیر این است که جمعیت معلمان ۸۰۰ هزار نفر باشد و ۸۰ درصد نیروی آموزشی و ۲۰ درصد نیز اداری باشند که حقوق معلمان به چهار تا پنج میلیون تومان خواهد رسید.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها راه ورود نیروها به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود، بیان داشت: این افراد هم اکنون مشغول به تحصیل هستند و از دو سال آینده وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید در شهر خود مشغول به خدمت شوند، افزود: متوسط ماندگاری نیرو در آموزش و پرورش کمتر از سه سال است که این روش باید اصلاح شود.

نظری یکی از آسیب‌های مهم در اموزش و پرورش را نقل و انتقالات دانست و بیان داشت: گام‌های بسیار مهمی به منظور هوشمندسازی مدارس برداشته شده است و طرح‌های جدیدی در دست اجرا است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: