« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
اوای دنا:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: استیضاح بی انصافی در حق دولت است/امضایم را پس گرفتم جعفرزاده تصریح کرد: استیضاح بر اساس قانون در خصوص موارد روشنی از جمله تخطی از قانون و یا کم کاری صورت می پذیرد و استفاده از این ابزار نظارتی برای انتصاب مدیران اجرایی که حق دولت است بی انصافی است لذا باید به دولت فرصت داد تا عملکردش را در حوزه تامین اجتماعی ثابت کند و بعد آن را مورد نقد قرار داد سلیمان جعفرزاده گفت: اینجانب از منتقدین دولت و از امضا کنندگان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودم که پس از تامل مجدد آن را بی انصافی در حق دولت دانستم و امضایم را پس گرفتم.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: استیضاح بر اساس قانون در خصوص موارد روشنی از جمله تخطی از قانون و یا کم کاری صورت می پذیرد و استفاده از این ابزار نظارتی برای انتصاب مدیران اجرایی که حق دولت است بی انصافی است لذا باید به دولت فرصت داد تا عملکردش را در حوزه تامین اجتماعی ثابت کند و بعد آن را مورد نقد قرار داد. وی خاطر نشان کرد: دولت این حق را دارد که مدیران اجرایی را خود انتخاب کند و مسئولیت آن را نیز بپذیرد لذا مخالفت و گلایه در این خصوص بی انصافی است.جعفرزاده با اشاره به خارج شدن روند استیضاح از مسیر قانونی اش، اظهار کرد: این بدان معنی است که هنوز عملکردی از مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی مشخص نشده و ما استیضاح وزیر را مطرح کرده ایم در حالی که باید صبر کنیم و در صورتی که عملکرد ضعیفی از این مدیر شاهد بودیم از ابزارهای نظارتی استفاده کنیم. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: حوزه تامین اجتماعی یک مدیر لایق نیاز دارد تا بتواند آن را مدیریت و کنترل کند و حتما نیاز نیست که تخصص مربوطه را داشته باشد لذا به نظر می رسد انتخاب دولت انتخاب خوبی است و ما هم به نوبه خود باید کمک کنیم تا مشکلات این حوزه در سطح کلان مرتفع شود. وی تاکید کرد: توصیه های مقام معظم رهبری همیشه راهگشا بوده و اگر به آن توجه بیشتری شود بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد لذا امیدوارم همکاران دیگر هم که با طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موافق هستند امضاهای خود را پس بگیرند و با تعامل بیشتری دولت را در انجام وظایفش یاری دهند.جعفرزاده در پایان افزود: اگر این استیضاح شکل بگیرد و روند خود را طی کند در نهایت رای نخواهد آورد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
تهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
0
مجید ابهری ، استاد دانشگاه تهران در گفت وگو با شبکه ایران با بیان این مطلب گفت: از نگاه رفتار شناسی اصلی ترین دلیل مخالفت در رابطه با انتصاب آقای مرتضوی ،عدم ارتباط تحصیلات و تخصص ایشان می باشد.

ابهری به عنوان کسی که در سطوح مختلف در نظام اداری ایران خدمت کرده است در پاسخ به این انتقاد گفت:مدیران عالی نیاز به تخصص و تحصیلات مرتبط ندارند زیرا از نگاه کارشناسان مدیریت، هنر همسو کردن و استفاده بهینه از نیروی انسانی و منابع مالی و فیزیکی است.

وی ادامه داد: بسیاری از صاحب نظران در این زمینه اعتقاد دارند مدیدیت یک هنر ذاتی است نه اکتسابی بنابراین در رابطه به آقای مرتضوی این اصل ثابت است.

ابهری خاطر نشان کرد: چند درصد از نمایندگان در کشور ما دارای تخصص و تحصیلات مرتبط با شغل خود هستند؟کدام یک از مدیران در کشور ما اشتباه نکرده است؟ و به قول معروف دیکته نانوشته که غلط ندارد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: کسی که در مسئولیت قضایی در کشور خدمت کرده است حتما دارای مخالفان زیادی می باشد که به منافع آنها لطمه خورده است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات مرتضوی گفت: ایشان در مدیریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در زمان دادستانی خواب آرام را بر متجاوزان آشفته کرد بنابراین طبیعی است که امروز با وی مخالفت شود.

ابهری تأمین اجتماعی را یکی از منابع در آمد در کشور عنوان و تأکید کرد: مدیریت در این سازمان نیاز به تعهد، جدیت و ولایتمداری است بنابراین به جای انتقادات غیر مرتبط باید به مدیران در جامعه کمک کرد تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی در پایان محروم کردن رئیس جمهور و تضعیف روحیه خدمتگزاران جامعه را شرط حمایت از خدمتگزاران ندانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: