« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
اعتبارات استانی آبخیزداری باید افزایش پیدا کند و این در حالی است  که این اعتبارات نسبت به سالهای گذشته بسیار کاهش یافته است

 به گزارشسایت تحلیلی خبری آوای دنا ( avayedena.com)
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از کاهش شدید اعتبارات استانی فعالیتهای آبخیزداری در سال جاری خبر داد و گفت: اعتبارات استانی سال جاری برابر با 455 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در حالی که این اعتبارات در سال 93 برابر با 970 میلیون تومان و در سال  92 بالغ بر 5/1 میلیارد تومان بوده است که با این حساب اعتبارات سال جاری نسبت به سال 93، 53 درصد و نسبت به سال 92 حدود 71 درصد کاهش یافته است.

مهندس سعید جاویدبخت در ادامه اظهار داشت: این مقدار اعتبار بسیار کم بوده و بخشی زیادی از آن صرف پرداخت دیون سال 93 می گردد و با این حساب، عملا فعالیتهای آبخیزداری استانی متوقف می شود که این امر به هیچ وجه برای شرایط استان مناسب ارزیابی نمی شود. وی همچنین یادآور شد که حدود 614 هزار هکتار مطالعات تفصیلی آبخیزداری آماده کار داریم که جهت اجرای آن ها به مبلغ 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

جاویدبخت فعالیت های آبخیزدار ی را مهم دانست و گفت: پروژه های آبخیزداری که عمدتا به شکل احداث سازه های سنگی ملاتی و گابیونی بر روی رودخانه ها و آبراهه ها و در بعضی موارد شامل سدهای خاکی کوتاه و پخش سیلاب، دیوار ساحلی عملیات بیولوژیکی و مواردی از این قبیل می باشد، باعث حفاظت آب و خاک می شود ودر سالهای اخیر که خشکسالی ها به وقوع پیوسته، اهمیت آبخیزداری چند برابر می شود. لذا اعتبارات استانی آبخیزداری باید افزایش پیدا کند و این در حالی است  که این اعتبارات نسبت به سالهای گذشته بسیار کاهش یافته است.

معاون آبخیزداری همچنین  تاثیر منفی این اعتبارات  را در تخصیص اعتبارات ملی مهم دانست . ایشان در همین زمینه افزودند: اعتبارات ملی با توجه به میزان اعتبارات استانی در نظر گرفته می شوند و هرچه اعتبارات استانی افزایش پیدا کند اعتبارات ملی افزایش پیدا می کند و برعکس.
ایشان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان استانی اهمیت آبخیزداری و نقش آن را در این شرایط خشکسالی دریابند و از استاندار محترم که خود ایشان چندین بار بر اجرای پروژه های آبخیزداری تاکید ورزیده اند، استدعا دارم که عنایت ویژه ای نسبت به تخصیص اعتبارات آبخیزداری داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: