« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۶
تمام موفقیت هایمان را مدیون دوری گزیدن از سیاست و  جسارت بیان مطالب و جهد و تلاش دوستان هنرمندمان و صفای دل پاک مردمان شهرمان می دانیم

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

در17بهمن سال 1379پس از چندین سال رکود نمایش در شهرستان لنده،هنرمندی خوش ذوق از این دیار با طرحی نوین و تجمیع چند نفر از دوستانش گروه نمایشی را بنا نهادند و نامش را تهلخار گذاشتند ، گروهی که برخلاف نامش بیش از پانزده سال ، لبخند را هدیه مردمان دیارخود و دیگر شهرستانها و استانهای همجوار کرده است به گونه ای که تا نام تهلخار می آید فضا برای تماشاچیان هم کم خواهد آمد ، گروه که به قضاوت بسیاری از مردم ، اگر نامش در برنامه های شهرستان نباشد کمترین استقبال صورت می گیرد و در عید فطر امسال این محبوبیت را همه به عینه دیدند و لمس کردند ، وقتی به دلیل نوسانات برقی جشن عید فطر که از طرف شورای اسلامی و شهرداری لنده برگزار شده بود به مشکل برخورد و دو دفعه و هربار نیم ساعت طول کشید ولی مردم همچنان ماندند و تا اجرای گروه تهلخار را ببینند، طنز زیبا و پر از پیام های اجتماعی و نقدهای نیشدار شیرینشان بر دل تماشاچیان می نشیند، و انصافا هم هنرمندانه و با ذکاوت خاصی متونش نگارش و بازیگرانش متخصص و کارگردانی کار بسیار عالی است و رمز ماندگاریشان را وقتی از مدیر و کارگردان و نویسنده گروه «احمدعلی کریمی زاده» می پرسیم می گوید :تمام موفقیت هایمان را مدیون دوری گزیدن از سیاست و  جسارت بیان مطالب و جهد و تلاش دوستان هنرمندمان و صفای دل پاک مردمان شهرمان می دانیم.                                                                                                      

درد دلهایش بسیار است وقتی پرسیدیم گفت :وقتی گوشی برای شنیدن نیست و فریادها را هم نمی شنوند خاموش بودن و در تهلخاری زیستن را انتخاب میکنیم .

کریمی زاده گفت :تاکنون هیچ اداره ، سازمان و یا نهادی در استان و شهرستان ، از ما  حمایت مالی نکردند در حالی که در  16سال اخیر اکثر هنرهای نمایشی را در لنده  بر عهده داشته ایم.

وی از تخصصی بودن گروه در نمایشهای صحنه ای ، خیابانی تعزیه، فیلم کوتاه و مستند ، برگزاری همایش ها ، جشنواره ها، سوگواره ها و یادواره ها گفت .

                                                                                                  

وقتی انگیزه اش را در مورد فعالیتشان جویا شدیم، پاسخش ایجاد نشاط و شادمانی بود و  گفت:بسیار حدیث،روایت و سفارش از پیامبر و ائمه اطهار در منزلت و عظمت اجر کسانیکه، خنده را به مسلمان هدیه کردند هست و ما نیز مامور به این هستیم.

                                                                                                      

هرساله 17 بهمن سالروز تاسیس این گروه است که همه اعضای آن که 107 هستند با خانواده هایشان با مدیران و مسئولین ادارات دور هم جمع می شوند و جشن تولد می گیرند و البته انتظار آنها ایجاد انگیزه ی بیشتر از طرف متولیان است و بس باید اعتراف کرد که هنر والای گروه فرهنگی وهنری ، پر افتخار و محبوب تهلخار با تولدش انفجاری از خنده بود و شاید اگر در بسیاری از برنامه ها و جلسات نبودند فضای بشاشیت و خنده رخت بسته بود.

                                                                                               آوای دنا ضمن خسته نباشید به  گروه فرهنگی هنری تهلخار ، از استاندار و متولیان فرهنگی می خواهد تا بیش از پیش از چنین گروههای حمایت و مساعدت لازم را بعمل آورند.

                                                                                           

 

آوای دنا:مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین «آوای دنا» است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
اقای کریمی زاده عزیز خسته نباشید.واقعا دست مریزاد.فوق العاده است تهلخار.ولی یه انتقادی هم دارم.تاجایی که من یادم میاد همیشه در حین اجرا دوربین هم وجود داشت برای ضبط برنامه ها.چرا هیچگاه این فیلم ها وارد بازار نشد تا ما برنامه هایی که نتونستیم ببینیم رو اینجوری ببینیم.باتشکر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: