« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۸۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
محمود اسکندری معروف به محمودخان، شاهنامه‌خوان نامی منطقه قشقایی سال ۱۳۰۷ در روستای ماهور بین مرز استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد به دنیا آمد

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

وی فرزند اسفندیارخان از طایفه كشكولی ایل قشقایی، فعالیت هنری را در موسیقی بومی و تركی قشقایی و شاهنامه خوانی  را در نوجوانی، در محضر عمویش ،اردشیرخان كشكولی شروع كرد و با پیشكسوتان هنرمند ایلی در 12 سالگی آشنا شد.

استاد محمودخان اسکندری کشکولی از هنرمندان بزرگ مقام‌های آوازی شاهنامه‌خوانی و نی‌لبک قشقایی کشور بود که در سال ۱۳۰۷ در روستای ماهور بین مرز استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد به دنیا آمد. او شاهنامه‌خوانی را از استاد لشگری و اسفندیاری (اهل دشتستان) و محمدقلی خورشیدی آموخت. همکاری با اساتیدی چون حبیب خان گرگین‌پور، استاد نکیسا و طهمورث خان کشکولی و حضور در بسیاری از جشنواره‌ها و کنسرت‌ها از جمله برنامه یادمان اساتید موسیقی قشقایی برای عاشیق اسماعیل توسط پروین بهمنی در تالار وحدت از جمله فعالیت‌های این هنرمند موسیقی نواحی ایران است.

محمودخان اسکندری که چندی پیش به دلیل شکستگی لگن در بیمارستان چمران شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، به علت لخته شدن خون ناشی از عمل و آمبولی ریه به بیمارستان نمازی تهران انتقال پیدا کرد، که متاسفانه با تمام تلاشی که از سوی تیم پزشکی انجام گرفت وی به دلیل این عارضه دار فانی را وداع گفت.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
asf
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
1
0
گزارش تصویری فوتسال نوجوانان طرح معراج۱۶ هیئت محبین آل طه(علیهم السلام)یاسوج
http://aaletaha.ir/?p=3654
حرکت فرهنگی جالب در حیاط یکی از مساجد یاسوج:
http://aaletaha.ir/?p=3650
اولین مراسم هفتگی بعد از ماه مبارک هیئت محبین آل طه(علیهم السام) برگزار شد.
http://aaletaha.ir/?p=3645
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: