« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از قابلیت یاسوج برای تبدیل شدن به قطب دانشگاهی جنوب کشور خبر داد

 

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

به گزارش خبرنگار فارس از یاسوج، سید موسی خادمی صبح امروز در نشست با مسئولان عالی دانشگاه پیام‌نور کشور اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 14 هزار دانشجو یکی از بزرگترین مراکز دانشگاهی به شمار می‌رود.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای اینکه مردم از حقوق مساوی برخوردار باشند دانشگاه پیام‌نور در کشور راه‌اندازی شد و به حق توانست بسیاری از محرومین و مستضعفین را پوشش دانشگاهی دهد.

خادمی در ادامه اظهارات خود با تأکید بر اینکه دانشگاه و مراکز آموزش عالی یکی از اضلاع مهم توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، بیان کرد: باید پذیرفت که دانشگاه محور اصلی توسعه استان است و باید از تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی برای رشد استان استفاده کنیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور در ادامه اظهارات خود افزود: دانشگاه پیام‌نور به مانند همه بخش‌ها مشکلات زیادی دارد زیرا در سال‌های اخیر از نظر اعتبارات مشکلات زیادی داشته‌ایم که دانشگاه پیام‌نور از این قضیه مستثنی نبوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلاتی که دولت در بحث هزینه‌های جاری دارد، بیان کرد: برای همین منظور دولت 6 هزار میلیارد تومان از هزینه‌های جاری خود را کم کرده است.

خادمی به بودجه‌ها و اعتبارات ملی اشاره کرد و با بیان اینکه 85 درصد از بودجه‌های عمرانی کشور از محل ملی و تنها 15 درصد از این بودجه‌های عمرانی در ردیف استانی است، افزود: به همین دلیل دست ما برای کمک به دستگاه‌ها از جمله دانشگاه در تکمیل پروژه‌های عمرانی بسته است.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به سایر اعتبارات و نوع تخصیص آن‌ها اشاره کرد و افزود: برای مثال در خصوص اعتبارات ماده 180 آن گونه که در قانون آمده نمی‌توانیم به دانشگاه‌ها کمک کنیم و تنها از طریق اعتبارات متفرقه قادر به این کار بودیم که در سال گذشته هم اعتبارات متفرقه به دلیل کمبود منابع اعتباری در کشور وجود نداشت.

وی با بیان ظرفیت‌هایی که استان و به خصوص شهر یاسوج در زمینه تبدیل به قطب دانشگاهی در جنوب کشور دارد، اظهار کرد: با این طبیعت و آب و هوا و واقع شدن استان در منطقه‌ای خوب و قابل دسترس، معتقدیم که یاسوج توانایی تبدیل شدن به قطب دانشگاهی جنوب کشور را دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: