« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
باید جامعه پزشکی و مهندسی را نیز به جامعه وقف بکشانیم و از ظرفیت های این افراد در زمینه های مختلف وقف استفاده کنیم

پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف،مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در نشست اختصاصی وقف واقتصاد که یکشنبه، 22 آذر ماه در یاسوج برگزار شد، گفت:موقوفات زیادی در سطح استان وجود دارد اما متاسفانه این موقوفات در دست ادارات استان است و از آن به عنوان یک ملک تجاری و مسکونی استفاده می کنند.

حجت الاسلام نورالله  جنتی پور افزود:وقف نوع دوستی و تمدن یک ملت را نشان می دهد
وی بیان کرد:مهمترین دانشگاها در بسیاری از کشورهای اروپایی جزء موقوفات است و وقف شده اند از جمله آن دانشگاه هاوارد است.
جنتی پور اظهار کرد:مسئولان استان هنوز نمی دانند که یک ملک وقف شده ملک تخصصی است یا نیست آنها بر این باورند که مالک این موقوفه ها اوقاف و امور خیریه است درحالی که اوقاف و امور خیریه استان تنها متولی این ملک هاست و هیچگونه مالکیتی بر آنها ندارد.

ایشان در ادامه گفت:وقف یکی از کارهایی است که به واسطه آن اسم یک فرد حتی بعد از مرگش همیشه ماندگار می ماند و ثواب آن کار برای او نیز نوشته خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:برای وقف حتما نباید پول فردی که وقف می کند از پارو بالا برود، یک فرد با وضعیت مالی متوسط و حتی نامناسب می تواند به نوعی چیزی را هرچند هم کوچک باشد وقف کند و فردی واقف باشد.
وی افزود :دخل و تصرف در مکان موقوفه حرام است، بیان کرد: علما و حوزه های علمیه باید در بحث وقف و موقوفات فعالیت داشته باشند و مردم را در این زمینه آگاهی دهند که دخل و تصرف در مکان های موقوفه حرام است.
جنتی پور با اشاره به اینکه 256 امامزاده در سطح استان وجود دارد ، بیان کرد: 1100اماکن مذهبی در سطح استان است که جز موقوفات انتفاعی هستند.

ایشان در ادامه گفت:باید جامعه پزشکی و مهندسی را نیز به جامعه وقف بکشانیم و از ظرفیت های این افراد در زمینه های مختلف وقف استفاده کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: