« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
آوای رودکوف :مسئول حفظ ارزش ها و نشر آثار دفاع مقدس خوزستان گفت: امام خمینی(ره) با الهام از نهضت امام حسین(ع) در برابر باطل ایستادگی کرد و در واقع انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از انقلاب امام حسین(ع) بود.

 به گزارش خبرنگار "پایگاه خبری آوای رودکوف"از دهدشت،سردار محمد علیپور در مراسم بزرگداشت 9 دی در دهدشت افزود: همه تمدن های تاریخ را که نگاه کنیم می بینیم که در یک دورانی فراموش شدند اما فرهنگ عاشورا در تمام دروان ها هر کسی که خواسته زیر بار استکبار بیرون بیاید متوسل به این فرهنگ شد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) با الهام از نهضت امام حسین(ع) در برابر باطل ایستادگی کرد و در واقع انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از انقلاب امام حسین(ع) بود.

مسئول حفظ ارزش ها و نشر آثار دفاع مقدس در خوزستان در ادامه به تبیین مشترکات و تفاوت های عاشورا با انقلاب اسلامی ایران پرداخت و قیام برای دین، عدالت خواهی و برگرداندن انسانیت را از مشترکات این دو قیام دانست.

علیپور در خصوص تفاوت های این دو قیام گفت: در روز عاشورا بنی امیه آن قدر سیطره را تنگ کردند و بصیرت را از مردم گرفتند و زر زور را حاکم بر جامعه کردند که فرزند رسول خدا را به تنهایی وارد صحنه کربلا کردند و نهایتا با عدم همراهی مردم منجر به شهادت امام حسین(ع) و به اسارت رفتن خانواده اش شد.

وی ادامه داد: اما بصیرت مردم ما و وفادای آنان به انقلاب اسلامی آنچنان در 22 بهمن 57 پوزه استکبار را به زمین زدند که تا امروز استکبار با همه مقاومت هایش نتوانسته جلوی حرکت شتابنده این انقلاب را بگیرد.

سردار علی پور  با بیان اینکه فرهنگ عاشورا انقلاب اسلامی را از تهدیدهای مختلف مصون نگه داشته است افزود: تکیه ملت ایران بر فرهنگ عاشورا سبب شده تا انقلاب اسلامی ایران در حیات طیبه خود از هر تهدید و توطئه استکبار جهانی در امان بماند.

این فرمانده دفاع مقدس  با اشاره به تلاش دشمن در جنگ هشت ساله و حمایت دیگر کشورها از دشمن گفت: همان طور که مردم ایران هشت سال جنگ را مدیریت کردند و پوزه دشمن را به خاک نشاندند، در هشت ماه توطئه تمام بساط فتنه گران داخلی و خارجی را عین یک سیل خروشان شستند که تا امروز کمر راست نکردند.

وی در ادامه خطاب به جوانان اضافه کرد: اگر تا دیروز پدران شما با سلاح در جنگ هشت ساله از کشور دفاع کردند امروز شماها باید با علم و تقوا و رعایت کردن حلال خدا عزت مندی را به جامعه ارزانی کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: