« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
آوای رودکوف: دادستان انقلاب و عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا زمانی که رسانه ها قانون را نقض نکنند ما از آنها حمایت خواهیم کرد

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، مهرداد کرمی در نشستی مطبوعاتی که پنجشنبه با حضور تعداد زیادی از فعالین عرصه رسانه برگزارشد، افزود: تا زمانی که نقض قانون از طرف رسانه ها در درج مطلب صورت نگرفته ما از آنها حمایت خواهیم کرد در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها بیانگر افکار منور یک جامعه هستند، بیان کرد: اصحاب رسانه با نوشتن یک جمله و مطلب می توانند یک فضایی را متشنج و یا آن را آرام کنند و می توانند طوری فضا را ایجاد کنند که بقیه از آب گل آلود ماهی بگیرند.

دادستان انقلاب و عمومی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشکل اکثر سایت های این استان در حال حاضر کامنت هاست ، کامنت هایی برای یک مطلب گذاشته می شود گاهی غیر قابل جبران هست و باعث می شود تا اصل موضوع فراموش گردد.

کرمی با اشاره به اینکه رسانه ها باید قانون را رعایت کنند، تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد آرامش و امنیت در جامعه هستیم شمشیر خود را از رو نبسته ایم اما اگر احساس کنیم رسانه ای قانون را نقض می کند شمشیر خود را از رو خواهیم بست.

وی عنوان کرد: جامعه ارزش ها و هنجارهایی در سطح ملی و استانی دارد و انتظار ما از رسانه ها این است که این ارزش ها و هنجارهای حاکم بر جامعه را رعایت کنند و بیشتر سعی در تشریح عادات خوب در این استان باشند.

دادستان انقلاب و عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در استانه دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان قرار داریم. افزود: کشور ما از خارج مورد هجمه قرار دارد از داخل نیز افرادی هستند که امنیت و ثبات این جامعه را نمی خواهند این استان نیز در کنار شرایط ملی و بین الملی شرایط خاصی دارد.

کرمی ادامه داد: انتخابات سرنوشت ساز و مهم است مردم این استان نیز همچون سالهای گذشته حضور بسیار پررنگی در صندوق های رای خواهند داشت اما وظیفه ما و اصحاب رسانه در این عرصه حفظ آرامش و کمک به امنیت جامعه است رسانه ها باید به گونه ای عمل کنند که یاعث ایجاد تشنج نشوند.

وی اظهار کرد: رسانه ها نباید با مطالب خود اذهان عمومی را تشویش کنند، باید در نوشتن مطلب حرمت اشخاص را نگهدارند، ارزش ها و حرمت جامعه را رعایت ،  نشر اکاذیب نکنند و  افترا به فردی نبندند .

داستان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما به رسانه ها احترام خواهیم گذاشت تا زمانی که خلاف قانون عمل نکنند. اضافه کرد: رسانه ها نیز وظیفه دارند کارهایی از جمله طایفه گرایی در عرصه انتخابات، راه اندازی کاروانهای انتخاباتی و سوئ استفاده از اموال عمومی را در جامعه تقبیح کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: