« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
آوای رودکوف:امام جمعه لنده گفت:درست نیست رئیس جمهور در خصوص رد و تأیید صلاحیت‌ها اینگونه سخن بگوید و این را در راستای حمایت از حزب و گروه خاصی بداند

 به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف avayerodkof.ir،

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: رعایت تقوا و اخلاص در اعمالی که انجام می‌دهیم لازم و ضروری بوده و باعث سعادت دنیوی و اخروی ما خواهد شد.

وی در ادامه به سالروز اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد برای جلوگیری از ورود امام به ایران اشاره و افزود: ملت مبارز ایران توانستند این اقدام نظامی را از بین ببرند و مقدمات ورود امام در 12 بهمن به این کشور را فراهم سازند.

امام جمعه شهرستان لنده در ادامه به سالروز حماسه مردم آمل اشاره و تصریح کرد: حماسه مردم آمل برگ دیگری از افتخارات ملت ایران بوده است.

کیانی‌اصل افزود: ملت ایران در دوران دفاع مقدس و بعد از آن با حضور خود در عرصه‌های مختلف جایگاه انقلاب اسلامی را به جهانیان یادآور شدند و نشان دادند در هر شرایطی حافظ منافع نظام و انقلاب هستند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران مجریان انتخابات و در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: رهبری دو نکته اساسی در بحث انتخابات و برجام را به مسئولان یادآور شدند.

امام جمعه لنده گفت: در بحث انتخابات فرمودند افراد صالح را انتخاب کنید، کسانی که خودشان را سپر بلای کشور کنند و کشور را به دشمن نفروشند و مرعوب دشمنان نشوند.

کیانی‌اصل یادآور شد: رهبری معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند نباید به نهادهای قانونی اهانت شود؛ یک نهاد قانونی را نباید مورد افترا و تهمت قرار داد. نه اینکه اشتباه نمی‌کنند ولی اشتباه آنها دلیلی برای توهین و تهمت و افترا نیست.

وی خاطر نشان کرد: بعد از رد صلاحیت‌ها اهانت و توهین‌های بسیاری به شورای نگهبان که دژ مستحکم نظام و انقلاب بوده انجام شد و هجمه‌های بسیاری را علیه شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت مطرح کردند.

کیانی‌اصل در ادامه افزود: همه ما باید دقت کنیم و نهادی که مورد تأئید امام و نظام و انقلاب بوده و حافظ آن در برابر نامحرم و دشمنان است تضعیف نشود چرا که تضعیف نهادهای انقلابی مردم را بدبین خواهد کرد.

وی در ادامه به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور اشاره و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در نامه خود به رئیس جمهور چند مطلب را یادآور شدند؛ اول اینکه برجام خواسته مهم و بزرگی بود، نه اینکه همه خواسته‌های ما برآورده شده باشد.

امام جمعه لنده گفت: رهبر معظم انقلاب ابتدا خطاب به مسئولان نظام فرمودند که برجام لطف آمریکا و ایادی استکبار به ملت ایران نبوده بلکه تاوان بسیار زیادی برای برجام داده شد.

کیانی‌اصل با بیان اینکه هزینه‌های بسیار سنگینی برای برجام پرداخت شده و باید مراقب خدعه و نیرنگ دشمنان باشیم افزود: پس از برجام افراد و شرکت‌های ایرانی در روزهای اخیر  تحریم شدند که این خود با اصل برجام منافات دارد و قانون جدیدی را آمریکا به تصویب رساند که به کسانی که در چند سال اخیر به ایران سفر داشتند روادید و پاسپورت و ویزا داده نشود.

وی ادامه داد: مسئولان نظام باید پاسخ صریح و روشنی به عهدشکنی دشمنان نظام بدهند و جوانان مؤمن و انقلابی را به هر بهانه‌ای به تندروی متهم نکنید.

خطیب نماز جمعه لنده یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود تقدیر و تشکری از نیروی مخلص سپاه به دلیل هوشیاری و اقدام قاطع خود در برخورد با نیروهای متجاوز آمریکایی داشتند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند« 40 درصد مشکلات اقتصادی ما به واسطه تحریم‌ها بوده، علت‌های دیگری دارد که باید به دنبال راه‌حل آن در داخل باشیم.

کیانی‌اصل تصریح کرد: مدیریت صحیح و اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با مشکلات اقتصادی که باید در این زمینه تلاش بسیاری شود.

وی در ادامه به سخنان رئیس جمهور در جمع استانداران و فرمانداران اشاره و گفت: رئیس جمهوری در بحث برجام سخنانی ایراد کردند که همه ملت از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی تیم مذاکره کننده تقدیر و تشکر می‌کنند.

امام جمعه لنده تصریح کرد: برجام نتیجه ایستادگی ملت و مدیریت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش تیم مذاکره کننده بوده است.

کیانی اصل افزود: همان ایستادگی و بصیرت ملت ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده که باعث شد آمریکا از زیاده‌خواهی دست بردارد و تن به اجرای برجام بدهد.

وی افزود: سخنان رئیس جمهور در مورد انتخابات باید در راستای سخنان مقام معظم رهبری انجام می‌شد در حالی که صحبت‌هایی مطرح شد که نه از دولت و نه از مجریان انتخابات چنین صحبت‌هایی انتظار نمی‌رفت.

امام جمعه لنده ادامه داد: رئیس جمهور در سخنان خود گفت: می‌گویند کسانی که می‌خواهند نماینده  مجلس شوند باید ملتزم به دین و قانون اساسی باشند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور نه اینکه می‌گویند بلکه قانون اساسی به صراحت اعلام می‌دارد که یکی از ویژگی‌های نماینده ملتزم بودن به دین مبین اسلام قانون اساسی است اگر قانون را قبول ندارید حرف دیگری است.

کیانی‌اصل یادآور شد: رئیس جمهور در ادامه گفت که می‌گویند نماینده باید ملتزم به دین و قانون اساسی باشد ولی نگاهی به توان مدیریتی افراد نشده است؛ آقای رئیس جمهور اگر بحث توان مدیریتی افراد مطرح می‌شد افراد بیشتری در انتخابات رد می شدند و آن وقت باز هم می‌گفتند که شما از کجا می‌دانید فرد توان مدیریتی ندارد؟

وی در ادامه به سخن دیگری از رئیس جمهور در خصوص مقایسه اقلیت‌ها و احزاب با هم اشاره و گفت: آقای رئیس جمهور درست نیست اقلیت‌های مذهبی را با احزاب سیاسی مقایسه کنید.

خطیب نماز جمعه لنده تصریح کرد: در هیچ مجلسی تاکنون نبوده که احزاب و گروه‌ها نماینده نداشته باشند؛ درست است شاید گروهی و یا حزبی در یک مجلس در اقلیت بوده و در مجلس دیگر در اکثریت؛ این به معنای نداشتن نماینده حزب و گروه در مجلس نیست.

وی افزود: اگر مقصود آقای رئیس جمهور همان کسانی است که سابقه‌دار و دارای محکومیت‌های مختلف هستند، همان بهتر که تأیید نشدند.

کیانی‌اصل با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور در خصوص رد صلاحیت‌ها درست نیست گفت: صحیح نیست رئیس جمهور در خصوص رد و تأیید صلاحیت‌ها اینگونه سخن بگوید و این را در راستای حمایت از حزب و گروه خاصی بداند در این عرصه تأیید صلاحیت‌ها برای انتخابات پیش‌رو از 37 نماینده کنونی رد صلاحیت شده مجلس 27 نفر اصولگرا و 6 نفر اصلاح طلب و 4 نفر مستقل بودند که این نشان می‌دهد برداشت‌ها از اقدام شورای نگهبان اشتباه است.

وی در پایان یادآور شد: مجریان انتخابات و مسئولان نظام نباید به گونه‌ای سخن بگویند که مردم از حضور در انتخابات دلسرد شوند و اینگونه سخنان تنها در راستای کم کردن حضور مردم  و بدبین کردن مردم به انتخابات است.

 

 

منبع/فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: