« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
آوای رودکوف:استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکر بانک های استان در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی در این استان نامناسب بوده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری  آوای رودکوف از یاسوج،  موسی خادمی در نشست شورای بانک ها که یکشنبه، 4 بهمن ماه در یاسوج برگزار شد، افزود:صندوق توسعه ملی سهل‌الوصل‌ترین منبع جذب تسهیلات است اما عملکرد بانکهای استان در این زمینه رضایت بخش نبوده است.

وی بیان کرد: بانک کشاورزی برای رونق بخش کشاورزی در استان و بانک صنعت،معدن و تجارت برای رونق بخش صنعت در این استان است.

خادمی با اشاره به عملکرد نامناسب بانکهای این استان در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی، بیان کرد: از ابتدای سالجاری بانکهای این استان نتوانسته اند 400 و 700 میلیون تومان اعتبارات صندوق توسعه ملی را جذب کنند که خجالت‌آور است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اگر مدیرعامل بانک ها به این فکر کنند که در صورت جذب نشدن این میزان اعتبار صندوق توسعه ملی از استان خارج می شود بدون شک تلاش خود را خواهند کرد مگر اینکه مدیرعاملی در این مورد کاملا بی تفاوت باشد.
وی تصریح کرد: مهمترین دلیل ایجاد این بانک ها انجام کارهای ویژه برای بخش های مختلف است یعنی مردم می‌توانند در دیگر شعب و موسسات بانکی سپرده 28 درصدی ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: عملکرد مدیران دستگاه‌ها و مدیران عامل بانک‌های استان در جذب تسهیلات صندوق مطلوب نیست و بانکهای ما از ابتدای سال تاکنون در جذب 400 و 700 میلیون تومان اعتبارات صندوق عاجز مانده‌اند که خجالت‌آور است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مدیران و دستگاههای اجرایی باید دغدغه توسعه استان را داشته باشند در حال حاضر نگرانی ما از عدم جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی توسط بانک های عامل است.

خادمی افزود: مدیرعامل بانک ها باید همه تلاش خود را برای جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی داشته باشنو و نسبت به آن بی تفاوت نباشند.

وی میزان طرح های معرفی شده به بخش کشاورزی را 200 میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: بانک‌های رفاه و توسعه تعاون با همکاری بخش کشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف هستند ظرف دو هفته آینده اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی را جذب کنند تا نام استان خراب نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر بانک توسعه تعاون در جذب تسهیلات خود کم‌کاری کرد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید نگران عدم جذب تسهیلات باشد و در سایر بخش ها نیز باید همین گونه باشد اما در حال حاضر نگرانی ما از عدم جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی توسط بانکهای عامل است.

خادمی بیان کرد: اگر در بخش جذب صندوق توسعه ملی عملکرد خوبی نداشته باشیم سال آینده اعتباری که به صندوق توسعه ملی در استان اختصاص داده می شود شاید کاهش یابد همه دستگاههای اجرایی و بانک ها باید برای جذب این میزان اعتبار همکاری و تلاش داشته باشند.

وی  اضافه کرد: اعطای تسهیلات ویژه برای بهسازی و بازسازی مسکن در دستور کار دولت است که تاکنون 50 درصد تسهیلات توسط بانکها در این استان پرداخت شده و باید تا 15 اسفند ماه صد درصد اعتبارات بهسازی و بازسازی مسکن جذب و پرداخت شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: