« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۹
اگر با شکم خالی برخی مواد از جمله دسته‌ای از داروها را بخورید صدمات زیادی را به دستگاه گوارش، روده و معده خود وارد کرده‌اید و خود را در خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها قرار می‌دهید.

 

به گزارش آوای رودکوف ،وقتی بر روی دارویی نوشته می‌شود که «با غذا خورده شود»، به این معنی است که اگر آن را با شکم خالی مصرف کنید ضررهای جبران‌ناپذیری را به سلامتی خود وارد می‌کنید. در صورت توجه نکردن به دستورالعمل‌ داروها ممکن است دچار حالت تهوع و مشکلات مربوط به شکم شوید. علاوه بر این، این دسته از داروها اگر با غذا مصرف شوند اثر و عملکرد بهتری خواهند داشت و بهتر جذب بدن می‌شوند.

اگر چندین بار به دلیل کمبود وقت یا عدم دسترسی به غذا این داروها را بدون غذا مصرف کنید، کم‌کم عادت می‌کنید که آن‌ها را این طور استفاده کنید. اگر این روش مدتی نسبتا طولانی ادامه داشته باشد شما به روده، معده، کبد و کلیه خود صدمات غیر قابل جبرانی را وارد می‌کنید که می‌تواند سلامتی عمومی بدن شما را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کند. در اینجا به مهم‌ترین این داروها اشاره می‌کنیم:

متفورمین

به طور معمول متفورمین برای درمان دیابت نوع دوم استفاده می‌شود که در آن بدن فرد نمی‌تواند سطح قند خون را کنترل کند. اگر متفورمین را با غذا مصرف نکنید، دچار ناراحتی و مشکلات مربوط به شکم و گوارش می‌شوید. علاوه بر این، مصرف غذا با داروهای مخصوص دیابت از افت فشار خون جلوگیری می‌کند.

 

 منبع/عصرایران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: