« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده ؛
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده در جمع دهیاران بخش مرکزی و موگرمون گفت:فرهنگ سازی و ایجاد معارف عمومی کلید نجات منابع طبیعی و محیط زیست است
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛ ذبیح الله محمدی در نشست دهیاران و بخشداران بخشهای مرکزی و موگرمون با فرماندار و رئیس بنیاد مسکن گفت: آموزش و فرهنگ سازی و ایجاد معارف عمومی و اقدامات ترویجی به نوعی کلید نجات منابع طبیعی و محیط زیست از جمله تخریب و حریق های عمدی است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده افزود:جنگل‌ها به علت ویژگی متعدد خود نقش پر ارزشی از جنبه‌های مختلف بر‌عهده دارند. مثل تولید اکسیژن، ساماندهی گردش آب در طبیعت، تلطیف و پالایش هوا، تداوم و حفظ نظام زیستی، کاهش سیل، ایجاد منظرگاه‌های تفرجی و تفریحی و ترسیب کربن، جنگل‌ها به تنهایی 65 درصد آب شیرین کشور را تأمین و در حفظ خاک نقش اساسی دارند.

محمدی از جنگل‌ها به عنوان يكي از مهمترين سامانه هاي حيات بخش بشر نام برد و افزود: جنگل ها و منابع طبیعی جايگاه انكارناپذيري در تأمين رفاه، آسايش و سعادتمندي جوامع بشري دارند.

ذبیح الله محمدی با بیان اینکه؛ دهیاران می توانند پل ارتباطی مناسبی بین مردم و منابع طبیعی باشند تصریح کرد:متاسفانه در بسیاری از روستاها علاوه بر سوختن هیزم خشک اقدام به تولید کوره های زغال می کنند و آن را بعنوان منابع مالی مورد توجه قرار می دهند که می طلبد دهیاران محترم ابتدا فرهنگ سازی و آگاهی بخشی نمایند و در مراحل بعدی در این خصوص اطلاع رسانی لازم را با منابع طبیعی بعمل آورند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده در پایان با دعوت از همه ی علاقمندان و طبیعت دوستان جهت ثبت نام بعنوان همیار طبیعت در اداره منابع طبیعی این شهرستان خاطرنشان کرد : اهميت روز افزون نقش زيست محيطي جنگل‌ها و تأثير همه جانبه آن در توسعه پايدار ايجاب مي‌كند براي ترويج فرهنگ حفاظت و حراست از جنگل ها و به منظور برخورداري كامل از كليه ارزش هاي زيست محيطي، دست در دست يكديگر تلاشي مشترك را عينيت بخشيم تا جنگل ها همچنان به عنوان ابزار آرامش و سعاتمندي نسل هاي امروز و فردا پايدار بمانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: